Bazaltowy Dom – Rok 2645 (11) [Mountain Home]

Przedstawiam wam Rok 11 (2645) w naszej kampanii w Mountain Home. W tych oto relacjach przedstawiam nie tyle sesję, co cały cykl gry (czyli rok) z życia krasnoludzkiej osady. Właśnie czytacie relację z trzynastej sesji!

Same realia świata gry to:

  • Pustynia Elsłer, jako przedmiot inwazji Upadłych Elfów oraz ekspansji handlowej Emiratów Rrretze (czyli „Age of Conquest”). Mistyczne siły stanowią źródło tejże dynamiki (w tym magiczna Przyprawa).
  • Krasnoludy pochodzą z leśnego regionu zwanego Kharak, który podupada („Age of Collapse”) z powodu nieokreślonego dotąd czynniku zewnętrznego.
  • Osada nazywa się „Bazaltowy Dom”, a jej górą jest Głodna Matka (cechy: proud, wise, hungry).

Cykl gry (Rok) składa się z Expedition Phase (wyruszamy na misje), Settlement Phase (zarządzamy osadą), End of the Year (sprawdzamy, co się wydarzyło i domykamy rok). Na koniec też pokazany będzie aktualny stan Bazaltowego Domu.

Ten Rok rozgrywaliśmy na dwóch sesjach. Na pierwszej w 2 godziny i 45 minut rozegraliśmy obie ekspedycje. Na drugim – resztę faz gry (Settlement Phase + End of the Year). Właściwie, to potrzebowaliśmy może z dwóch godzin, aby dokończyć ten rok. Resztę czasu przeznaczyliśmy na rok dwunasty…

Expedition Phase

Zdecydowano się w końcu pomóc Emiratom Rrretze w ich operacji wojskowej przeciwko Piaskowemu Ludowi. Krasnoludy z Bazaltowego Domu postanowiły, że wykonają dwie ekspedycje. Pierwsza – uprowadzenie jakiegoś znaczącego mędrca-maga z głównej osady Piaskowych – jako „side-job” przed właściwą inwazją na drugą z osad. Gracze chcieli jednocześnie w tym samym robi zbić Holda tej frakcji NPC, i jednocześnie wyciągnąć coś dla siebie, nim armia Pustynnego Sztandaru rozpocznie wypędzanie Piaskowego Ludu ze złóż Agawy z Przyprawą…

Swoją drogą, Froh popisał się aż trzykrotnie retrospektywnymi improwizowanym specjalnym sprzętem! Bazaltowy Dom nie miał żadnego Treasure, więc płacono za podbicie efektu Stresem!

Misja 1/2645
Objective: Pojmanie istotnego męrdca-maga Piaskowego Ludu, zwanego Lapisem.
Method: Infiltracja przez Piaskową Barierę do okolic głównej osady.
Type: Raid
Engagement Roll: 1D-> [5] -> „Complications arise that require adaptation, a change of plans,
or difficult choices.”

+1D za „Are you starting your raid by taking advantage of your enemy’s weakness?”
+1D za „Do you have allies, assistance or secret information guiding your plans?” [kilka lat temu byli w tej osadzie i kradli żwir pamięci]
-1D za „Do your enemies suspect something of you?”
-1D za „Will your enemies respond with tricks and subterfuge?”

Nie było żadnego Zegara, bo misja ograniczała się do akcji „hit and run” w zabranie jegomościa w turkusowych bandażach. Przeszkodami było: dopiero co budowana bariera-kopuła z piasku (jeszcze do przejścia) oraz obstawa maga Lapisa (10 piaskowych akolitów). Okolica to rozległe uprawy Agaw.

Komplikacją było to, że rozbudzono te magiczne agawy jako katalizatory długiego rytuału Piaskowej Bariery: magicznie naładowane kolce z agaw latały w powietrzu i trafiały we wszystko, co nie jest piaskoludem. Na to Froh zareagował i wprowadził do gry „kamień, który subtelnie odpycha igły w promieniu do kilku metrów”. Efekt był Tier III (bo bezpieczny) i gracz musiał dopłacić 2 Stress, aby osiągnąć ten próg efektu w rzucie za crafting (akcja Infuse).

Akcja wyglądała następująco. Froh oraz Digna przekradli się przez barierę i odwrócili uwagę dziesięciu eskortujących Lapisa, zaś zaraz potem Partasti (na swojej modliszce Mortis) pojmał Lapisa strzelając do niego ze specjalnego bełtu z siecią i liną (kolejna inwencja Froha, tym razem rzut na Craft był wystarczająco wysoki). Ogółem misja się udała, ale pojawiły się następujące koszta oraz nieoczekiwane konsekwencje:
– Digna wydała 1 supply (wooden shield) aby odeprzeć ranę za agawę spadającą na nią (kiedy zwabiała na siebie uwagę magów-eskortę) oraz wydała nieco Stresu aby „nie być pod wpływem Przyprawy” 9z tego samego Action Roll).
– Partasti nie był pod ochroną tamtego kamyczka, więc wydał 2 supply na zgrabną kolczugę dla Mortisa (aby nie oberwał rany), sam też wykonał Resistance Roll na siebie.
– Skutkiem ubocznym (Devil’s Bargain) szykowania odpowiedniej dziury-lądowiska dla problematycznie coraz cięższego pojmanego Lapisa było to, że najzwyczajniej Partasti dogadał się z lokalną kryjówką odszczepieńców Merkatów (1,5 metrowe zakapturzone surykatki z Zachodu).

+2 reputation
0 treasure
+1 outside entanglement
+0 mountain entanglement

Relacje z frakcjami:
-1 do relacji z Piaskowym Ludem (obecnie status -3, czyli WOJNA).

W międzyczasie, doszło do dwóch miniscenek, na miejscu „lądowiska”. Po pierwsze, Partasti szybko przekonał Merkatów do „wypożyczenia” maga Lapisa poprzez wyciągnięcie 1 Treasure, które wcześniej zataił przed wiedzą Krasnoludów w trakcie plądrowania kryjówki po modliszce (Rok 5). To zainicjowało drugą króciutką scenkę.

Było to zwierzanie się dwóch postaci (Digna oraz Partasti) ze swoich tajemnic z przeszłości. Digna wspomniała coś o tym, że dawniej jako Pacyfikator „zabijała tylko innych, niesfornych krasnoludów dla dobra Kharak”. Na poziomie meta, gracz grający Digną uderzył w to, aby gracz grający Partastim w końcu dokonał ekspozycji kleptomanii tego Założyciela.

Misja 2/2645
Objective: Przejąć złoża Przyprawy z Drugiej Osady Piaskoludzi oraz wypędzić Piaskoludzi.
Method: Podbój Drugiej Osady Piaskoludzi
Type: Raid
Engagement Roll: 0D-> [6; 2] -> „The founders are immediately at risk or have had their
expectations subverted.”

+1D za „Are you starting your raid by taking advantage of your enemy’s weakness?”
-1D za „Do your enemies suspect something of you?”
-1D za „Will your enemies respond with tricks and subterfuge?”

Z wydm na zachodzie atakowała główna grupa krasnoludów (w tym wszystkie Gildie), która miała za zadanie odciągnąć główną linię piaskowych obrońców, aby trójka przywódców krasnoludów (postacie graczy) z garstką przybocznych wdarli się za plecy obrońców. Taki był przynajmniej plan według graczy.

Zegary bitwy:
– Nadejście mitycznego roka Pustynnej Burzy (0/6) – w fikcji jakąś poszlaką był dziwny stalowy piorunochon w wiosce, wysoki na 15 metrów.
– Przejęcie kontroli nad Drugą Osadą Piaskoludzi (0/8) – czyli suma morale, ucieczek oraz unieszkodliwienia sił Piaskoludzi.

Kiepski rzut na Engagement Roll przełożył się następująco: zgodnie z planem trójka BG dostała się na wymarzone „plecy”, lecz Piaskoludzie przewidzieli to i zrobili zasadzkę na nich, niczym w kształcie litery U! Reakcja postaci graczy była następująca: aktywowano Riding Mole Farm (aby Digna z Frohem mieli krety wierzchowe), Digna z Frohem udanie ewakowali się pod piachem w kierunku swoich. Partasti natomiast miał swój własny „plan wewnątrz planu”, czyli zdetonował własną improwizowaną bombkę z wykorzystaniem pułapek z dzikich agaw u obrońców!

Wyższy rezultat na akcję ewakuacji (High Reward) dodał pierwszy postęp (1/8), dlatego że Frohowi udało się wybić z piasku kretem, krzywdząc kilku piaskoludzi i trochę rozbijając ich szyki obronne.

Dla czytelnika przebieg bitwy „od spotlightu do spotlightu” byłby chaotyczny, więc podzielę opis na „Przed Pustynną Burzą”, „W Trakcie” oraz „Po”.

Przed Pustynną Burzą.

Dumna Digna (weariness – selfish) kazała swojej rywalce Revie samej dowodzić natarciem („w ramach obietnicy”), aby zepchnęła obrońców do osady i kontynuowała szturm. Gracz rzucał 2D na samą gildię, co skutkowało wynikiem „5” – Reva dała radę (zegar 3/8) lecz też rozległ się pierwszy ryk roka (3/6)

Szczerze pisząc nie pamiętam aż tak bardzo co się działo nim wykonano drugą akcję natarcia (także, użycie gildii). Drugie natarcie skutkowało następującymi rzeczami:
– Postęp zegara inwazji 5/8
– Reva ciężko ranna, gildia Aldr Els na 1. poziomie ran.
– Zegar Pustynnej Burzy 6/6

Trzask pioruna w piorunochron przywołał wielkiego złocistego ptaka (ze skrzydłami na 50 metrów), który odtąd polował na „najsłabsze ogniwa”. Według Pustynnej Burzy, tym był Froh! Na pewno nie Partasti na modliszce, Digna też wyglądała „mężniej”…

W trakcie Pustynnej Burzy

Mityczny rok podzielił Założycieli oraz resztę szturmujących. Froh zapragnął upolować na Pustynną Burzę i opracował nawet specjalne urządzenie (Tier IV, nie był „reliable or safe!”) kosztem 4 Stresu, które pozwalało „uziemić” roka i w ogóle spróbować go zabić. Long story short, Partasti skutecznie podrzucił Frohem na grzbiet Pustynnej Burzy, zaś Froh skutecznie wbił ten kij ze szkłem i zmusił roka do lądowania pół kilometra dalej, w wydmach.

W pewnym momencie wpadliśmy na to, aby rozliczać postępy „zabijania potwora” poprzez zegar. Zapełniony w dwóch akcjach: najpierw Froh dał radę nie zostać utopiony w piórach oraz piachu przez wierzgającego się roka i nawet zadawał mu rany młotem (3/6), później Digna w swej samolubności postanowiła dobić Pustynną Burzę (6/6), płacąc 2 Stress aby uzyskać adekwatny ekwipunek (+2 supply). W rezultacie, Digna uzyskała drugi Weariness (Impersonal) i padła nieprzytomna.

Po Pustynnej Burzy

W międzyczasie Partasti użył swojej gldii Dturist i za nią rzucił 2D za postępy inwazji. Postęp 7/8, ale kolejne poziomy ran dla obu gildii uwikłanych w fikcji w inwazję (wynik z przedziału „4-5”, Action Roll). Co nasz The Warden postanowił z tym zrobić? Dołączył do szturmu, ale po to, aby przejąć jakiś odpowiednik ratusza osady i zgromadzić tam wszystkie łupy! Stawką było 4 Treasure dla ekspedycji. Ten jego Action Roll powiódł się, z konsekwencjami:
– Rana Dazed [gracz nie odpierał tego]
– Poziom rany na modliszce Mortis [ale gracz odparł to, wziął 2 Stress zamiast, lądując na 8/9!]
Partasti zabezpieczył 4 Treasure: 3 Treasure dla Bazaltowego Domu, 1 Treasure zaś skitrał dla siebie (za zgodą wszystkich graczy)!

Ostatecznie to Froh poprowadził szturm na ostatnią, wschodnią bramę, na wskutek czego zegar bitwy zakończył się na 8/8.

+4 reputation (byłby +3 rep, ale za pokonanie Pustynnej Burzy – mitycznego stwora – jest to coś bardziej legendarnego)
3 treasure
+2 outside entanglement [to nie jest zwyczajny rajd, to zmiecenie 200-osobowej osady z mapy!]
+1 mountain entanglement [Założyciele przedłożyli własne ambicje ponad resztę Krasnoludów, w tym w którymś z Devil’s Bargain Digny, jej nowy zastępca Moll poległ pod skrzydłami roka]

Relacje z frakcjami:
-1 do Oazy Entów (obecnie +1, „Helpful” – nie spodobało im się to, jak gwałtownie wyzbyto się jednak pokojowo żyjącej osady w ich sąsiedztwie)
+1 do Bractwa Czerwonego Oka (obecnie +1, „Helpful” – zaimponowało im pokonanie roka Pustynnej Burzy, którego oni sami poszukiwali od dziesięcioleci!).
Gorzej niż -3 nie może być z Piaskowym Ludem…

Na moment zakończenia drugiej ekspedycji (i pierwszej sesji IRL), Outsider Entanglement track był na „5 kratek” (czyli też próg +1), zaś Mountain Entanglement track: „9 kratek” (w tym próg +2).

Settlement Phase

Tym razem gracze nie podejmowali dużo akcji typu Downtime. Podleczyli siebie oraz swoje gildie („Tend Your Fellows”). Partasti szybko przeznaczył świeżo skonfiskowany 1 Treasure na rekompensatę za pojedynczych poległych krasnoludów. Tak, to były pieniądze, które nie przełożyły się na żadną akcję typu Downtime…

Z drugiej strony, przypomnieliśmy sobie o starym pomyśle na „pumeksowe statki”. Dla graczy był to „projekt na czasy, kiedy nie mamy pomysłu na projekty”. Ten czas chyba nastąpił:

  • Najpierw trzeba opracować etap (8 części zegara) opracowywania szablonów/blueprintów na tego typu obiekty pływające. [„Pumeksowe Statki”]
  • Następnie drugi 8-częściowy zegar służy opracowaniu pierwszego „pełnorzecznego” statku. Małe pumeksowe łodzie będą możliwe do skonstruowania już po pierwszym etapie.
Froh Ironbottom (The Artisan)– Indulge Obsession (-5 Stress)
– Long-Term Project: Pumeksowe Statki (1/8)
Digna Ald Urr (The Shieldbearer)– Tend Your Fellows (2 statusy do wyleczenia)
[Calloused Hands] Long-Term Project: Pumeksowe Statki (2/8)
– Long-Term Project: Pumeksowe Statki (4/8)
Partasti (The Warden)– Tend Your Fellows (1 status do wyleczenia)
– Indulge Obsession (-5 Stress)
[1 Treasure]: Discovery Claim – Depth 3 (5/5) -> Mushroom Forest

Najprawdopodobniej gdzieś we wnętrzu wulkanu Głodnej Matki jest cały rozległy, podziemny grzybni ekosystem! Wylosowaliśmy już drugi Mushroom Forest i to na tej samej głębokości.

Kolejnym „Steady Discovery” okazało się znalezienie zapasów Carthographer’s Gear (plus kilka przekąsek po starych elfach) warte 2 supply, nawiązujące do tego promptu:

Tier 1

4-5: A cache of old dwarven supplies. These are still free of rust and ready to use.

End of the Year.

Outsider Entanglement: Call for Aid (A faction with a positive status, possibly the homeland, has sent word asking for a large favor. If the founders refuse, either lose (1 reputation × faction tier) or 1 status with this faction. What do they request? Why is their request so urgent?)

[-1 do OE]

Miałem dylemat, czy wykorzystać tę okazję do przypomnienia się z ojczyzną krasnoludów (Kharak), czy sięgnąć po sprawy lokalne. Zarządziłem Fortune Roll na 1D o kryteriach:

  • [1-3] – Upadłe Elfy
  • [4-5] – Miedziany Monastyr
  • [6] – Kharak

Wypadło „6”.

Zatem przybyła delegacja Arcykapłana (gracze ustalili, że to on rządzi Kharak, jako „Głos Przodków”) w imieniu niejakiej Izigith Honorfoot i jej eskorty, która poprosiła Bazaltowy Dom o pomoc w odsunięciu niechybnej inwazji Konfederacji Rodenckiej na leśny region wokół Kharak. Dawno temu wyszło bowiem, że Kharak to region „Age of Collapse” z przyczyny zewnętrznej. Ta pomoc polegać miała na tym, aby Bazaltowy Dom wysadził Starożytną Tamę, która zatopi miejscowości oraz obozy wojskowe Konfederacji.

Rada Założycieli zgodziła się na pomoc (zapewne mając do wyboru aż -5 Reputacji lub -1 do relacji z ojczyzną w razie odmowy!). Ustanowiłem zegar, który jest timerem kiedy faktycznie dojdzie do tej inwazji:

  • Kiedy Konfederacja Rodentów rozpocznie inwazję: 0/7.

Mountain Entanglement: Unauthorized Construction (Some guild members have made the decision that they know better than the settlement what to build. Start a building construction somewhere on the map. Start a clock to fill it. Which dwarves know better but act anyway? Are they planning on using this building for themselves, or are they sharing?)

Już któryś raz mamy tego typu wydarzenie. Tym razem zdecydowałem się nie pomijać (na rzecz „poważniejszego” w tabeli). Odwołałem się do dwóch rzeczy: odkrycia kolejnego Claima oraz pytania, co Gidra zrobiłaby z tym kapitałem zebranym z dochodów ze swojej gorzelni?

Gidra wraz z Revą ufundowały duży pomnik ze srebra, upamiętniający męstwo krasnoludów w bitwie z Piaskowym Ludem! To, co jest podejrzane, to wyrycie dużymi zgłoskami to, kto ufundował i wykonał ten pomnik (obie panie, oczywiście!). Na potrzeb gry, jest to budynek będący własnością obu NPCów!

Trade Roll:

Bazaltowy Dom ma teraz mnóstwo dóbr

  • Usługi stoczniowe z Riverside Docks (0D)
  • Klejnoty od Jewel Crafter (1D)
  • Kamienie od Quarry (0D)
  • Zboża od Farm (0D)
  • Banany od drugiej Farm (0D)
  • Drewno z Lumber Mill (0D)
  • Przyprawa ze Spice Agava Farm (2D + 1D za aktywację)
  • Wyroby z brązu z Bronzeworks (1D)
  • Wyroby ze srebra z Silver Mint (2D)
  • Grzyby z Mushroom Farm (1D)
  • [DEDICATED] Riverside Docks dają +1D do puli.

Trade Roll: 9D -> [5, 5, 1, 3, 2, 1, 1, 2, 4] -> 1 Treasure (Tier II Tier I)

Are you at war with anyone? Yes
Are you leveraging active trade deals? Yes (handel Przyprawą z Emiratami Rrretze)
Have you cornered the market on specialty goods? No.
Are you isolated by wilderness or dangerous paths? No.

Poziom sukcesu został obniżony o jeden ze względu na status Wojny z Piaskowym Ludem! Stąd zaledwie 1 Treasure (zamiast 2 Treasure)!

W tym momencie gracze podwójnie aktywowali Jewel Crafter (drugi raz dzięki Waterwheel), zgarniając kolejne 4 Treasure.

Advancement

  • Froh Ironbottom (The Artisan) : 2+2+2+0 = 6 xp
  • Digna Ald Urr (The Shieldbearer): 1+2+2+2 = 7 xp
  • Partasti Rebbats (The Warden): 2+1+2+1 = 6 xp

Stan zastany

Bazaltowy Dom obecnie ma Tier 2 hold Strong, 6/10 pkt Reputation oraz 7/10 pkt Treasure.

Mountain Entanglement: 2/4 progress to „+3”

Outsider Entanglement 1/4 progress to „+2”

SurfaceRiver
– Riverside Docks
– Waterwheel
Hills
Hillfort
– Farm
River
– Cistern
– Covenant with Ent’s Oasis
Hills
ToMT [RELER]
– Farm
Forest
– Lumber Mill
– Spice Agava Farm
Depth 1Earthy Cave
– Embassy Quarter
– Riding Mole Farm
Gem Cluster
– Jewelcrafter
Lava-filled Cavern
– Quarry
– Brewery [GIDRA]
UnknownUnknown
Depth 2Winding Tunnels
– Traps
– Froh’s Laboratory
Copper Vein
– Bronzeworks
– Bronze Guildhall
Silver Vein
– Silver Mint
– Ark of Mastery
UnknownUnknown
Depth 3Mushroom Forest
– Mushroom Farm
– Vaults
Winding Tunnels
– Emergency Fail-safes
Mushroom Forest
– Monument [GIDRA + REVA]
UnknownUnknown
Depth 4UnknownUnknownUnknownUnknownUnknown
Mapa Osady
Riverside Docks (I T): Activate to get +1D to engagement rolls relating to river travel OR dedicate to get +1D to trade rolls.
Jewelcrafter (II T): Activate to generate 2 treasure OR mitigate a guild problem.
Quarry (I T): Activate to provide enough stone for other public works OR activate to mark one segment on a claim clock.
Cistern (I): Activate to change the drought entanglement fortune roll by -1D.
Hillfort (II): Activate to get +1D to engagement rolls for missions invoving defense or sorting out to the enemy OR damage to mitigate one of Rival’s outsider entanglements
Farm (I T): Activate during entanglements to change the failed harvest fortune roll by -1D OR dedicate to allow the settlement to upgrade to the next tier.
Water Wheel (I): Automation! Activate another claim building building a second time.
Traps (I): Activate during an entanglement involving unwelcome invasion. The invaders begin injured, inconvenienced, or in a tight spot. This damages the building.
Froh’s Laboratory (II): Activate to get +1D to any downtime long-term project involving magic OR damage to get Spice Mana (1 supply equivalent).
Embassy Quarter (III): Activate to mitigate relation loss with a Faction by using 2 treasure per -1 which would be lost.
Riding Mole Ranch (II): Activate to get a riding animal for a year OR Activate to get +1 result once to discover an underground claim.
Covenant with Ent’s Oasis (III): This is a symbol of a covenant with Ent’s Oasis faction and marvelous desert garden itself! Prevents entanglement related to famine OR Activate to exchange +1 mountain entanglement for -1 outsider entanglement and 1 supply (additional) for a single Founder in the next year.
Temple of Mountain Taming (II) [RELER]: Activate to get +2D to any downtime action for increasing mountain entanglements track by 1.
Farm (I T): Activate during entanglements to change the failed harvest fortune roll by -1D OR dedicate to allow the settlement to upgrade to the next tier.
Lumber Mill (I T): Activate to tick one segment on a claim building construction or repair clock.
Brewery (II T) [GIDRA]: Activate to do a “tend” action at settlement tier.
Spice Agava Farm (III T): Sell at Tier, not Tier -1 OR activate for +1 progress for artifact or magic research long-term project
Bronzeworks (I T): Sell at Tier, not Tier-1.
Bronze Guildhall (I): Dedicate to allow the purchase of a guild with an extra flaw.
Silver Mint (II T): Sell at Tier, not Tier-1.
Emergency Fail-safes (I): Activate to mitigate one volcano or earthquake entanglement. The building becomes damaged.
Ark of Mastery (III): Requires an 8-segment clock to build. Tomes containing special techniques must be found and recovered first. Dedicate to let you raise actions up to a rating of 4.
Mushroom Farm (II T): Activate during entanglements to change the failed harvest fortune roll by -2D OR dedicate to allow the settlement to upgrade to the next tier.
Vaults (I): Dedicate to allow storing up to 4 additional treasure.
Monument [GIDRA + REVA]: A monument to greatness or history! Prevents entanglement relating to a single guild. Costs 6 treasure to make. Activate to melt down and destroy this building for 4 treasure in return.

Tabelka z Frakcjami, stan obecny. Nowości:

  • Ekspedycja przeciwko Piaskowemu Ludowi zbiła ich Hold ze Strong na Weak. Następnie Emiraty Rrretze pokonały Piaskowych w ich własnej głównej osadzie (wygrały bitwę na Fortune Rolls, 4D+1D vs 2D), wypędzając Piaskowych do partyzantki w okoliczne góry oraz obniżając im Tier z 2 na 1.
  • Upadłe Elfy podporządkowały resztę północnych pustynnych stepów. Między innymi obecnie kontrolują szlak rzeczny idący z północy…
  • Roślinność kontrolowana przez Oazę Entów szybko obrosła pewien brzeg Rzeki – wychodząc z ogrodu-przymierza na powierzchni Bazaltowego Domu….
Piaskowy Lud (Tier 1, hold Weak)
Status: -3 [War]
Faction clock: Zamknięcie Piaskowej Przełęczy 5/8
Figureheads: Humanoids
Major drive: Knowlegde
Organization: Settled
Bractwo Czerwonego Oka (Tier 2, hold Strong)
Status: 0 [Neutral]
Faction clock: Eksploracja Falmerskiej Oazy 1/7
Figureheads: Animal folk
Major drive: Reputation
Organization: Exclusive
Upadłe Elfy (Tier 3, hold Strong)
Status: 2 [Friendly]
Faction clock: Podbój całej Północy (8/8)
Figureheads: Mythical folk
Major drive: Conquest
Organization: Mobile
Miedziany Monastyr (Tier 2, hold Weak)
Status: 1 [Helpful]
Faction clock: Ustanowienie Międzysieci Falmerskiej (0/6)
Figureheads: Unconventional
Major drive: Higher power
Organization: Secluded
Emiraty Rrretze Kotowatych (Tier 4, hold Strong)
Status: 3 [Allies]
Faction clock: Atak Pustynnego Sztandaru na Piaskowy Lud 6/6
Figureheads: Humanoids
Major drive: Higher power
Organization: Mobile
Oaza Entów (Tier 3, hold Strong)
Status: 1 [Helpful]
Faction clock: Obrosnąć Zachodnie Brzegi Rzeki 5/8
Figureheads: Unconventional
Major drive: Resources
Organization: Settled
Alpakoludy z Gór (Tier 2, hold Weak)
Status: 1 [Helpful]
Faction clock: Zorganizować fundusz wykupienia swoich z niewoli u elfów 1/8
Figureheads: Animal folk
Major drive: Resources
Organization: Exclusive

Ponadto zegar regionu Kharak tyka:

  • Kiedy Konfederacja Rodentów rozpocznie inwazję: 2/7.

Ten tekst powstał dzięki wsparciu: Jędrzej Śmietański, Aleksandra Sontowska, Jakub KucharzewskiErpegowe Piekiełko, Sebastian Żarnowski, Michał LaskowskiPrzemysław Wasilewski i Marcin Zaród. Dziękuję!

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s