Kaapstad Shadows #0

Domyślnie mam wątpliwości co do publikowania raportów z sesji. Tym razem jednak prowadzę nieregularną kampanię i to z średnio 1-2 sesjami w miesiącu. Uznałem, że skoro i tak spróbuję wykonać uporządkowane notatki z tych sesji, to czemu by ich nie publikować?

Kampania ta rozgrywa się w Urban Shadows 1e, osadzona jest w roku 2016 w Cape Town (Kaapstad). Pierwotnie mieliśmy grać 1+4, lecz zrobiło się 1+3. Jest jedna graczka w ogółem męskim gronie. Gramy w pierwszą edycję, bo jeszcze druga nie wyszła…

Wybór Miasta

To szalenie kluczowa część, od której w ogóle zaczyna się przygodę z Urban Shadows. Na sesji zero, zrobiliśmy to metodą głosowania dwuetapowego. Pierwszy etap polegał na sprawdzeniu, jak wiele osób (czy wszyscy?) zgadzają się na opcje:

  1. Zachodnie miasto w Ameryce Północnej (Los Angeles, Montreal, Toronto, New York, etc.)
  2. Miasto egzotyczne (np.: Bogota)
  3. Miasto ze spięciami politycznymi (np.: Cape Town).

Wygrała opcja trzecia. Nadmienię jednak od razu, iż zbanowałem Tel Aviv z opcji wymienianych na czacie jeszcze przed spotkaniem – to dla mnie (i prawdopodobnie dla drugiego gracza) byłoby za bardzo naładowane polityką z zewnątrz.

Głosowaliśmy nad pięcioma miastami (Cape Town, Taipei, Manila, Kair, Lagos). Wygrało Cape Town/Kaapstad, aczkolwiek niewiele brakowało, aby wygrał Lagos. Jednak jeden z uczestników poczuł, że niezbyt fajnie czułby się w klimatach nigeryjskiej metropolii…

Postacie Miasta

Playbooki to: The Oracle, The Spectre oraz The Wizard. Idzie to nam mocno w stronę „magii w wielkim mieście” wraz z akcentem nocnych istot.

W tabelkach charakterystyki każdej z postaci (do dwóch z nich nawet jest zdjęcie):


The Oracle: Hala (ona/jej)

Female, Middle Eastern, Loose Clothing (abaya)

Blood 0, Heart 0, Mind 1, Spirit 1
Mortality 1, Night -1, Power 1, Wild 1

Foretellings + Psychometry + Double Life (Mortality)

Intro:
1) Kurdyjka, uciekinierka z Syrii.
2) Nie wie, jak długo już jest w Cape Town.
3) Radzi sobie z koszmarami za pomocą narkotyków.
4) Flashbacki z wojny domowej.
5) Potrzebuje bezpieczeństwa w prawdziwym świecie.

Debts:
1) Marlow helps understand your dreams and visions. You owe them 2 Debts.
2) You’ve had a dire prophecy about Jan, but you don’t know how to
help him…yet. You owe them Debt.
3) You are helping Mr X (NPC, drug dealer) realize their true potential through yourvisions. They owe you a Debt
The Spectre: Jan (on/jego)

Male, Caucasian, Vintage Clothing

Blood 1, Heart 0, Mind -1, Spirit 3
Mortality -1, Night 2, Power 0, Wild 1

Manifest + Won’t Be Ignored + Phantasm

Intro:
1) Jan, żołnierz Republiki Batawskiej, właściwie to jego duch.
2) Jest w Kaapstad od 1840 roku.
3) Kocha Miasto (Kaapstad, obecnie Cape Town).
4) Możliwość wpływu na Miasto trzyma go przy życiu.
5) Potrzebuje zemsty.

Debts:
1) Marlow’s progenitor, was involved in your death. They owe you a Debt
2) Bayode Katz (NPC, policeman) is watching out for a family member of yours. You owe them 2 Debts.
3) You are haunting Hala and they know it. You owe them a Debt.
The Wizard: Marlow (on/jego)

Male, Caucasian, Dark Clothing

Blood -1, Heart 0, Mind 1, Spirit 2
Mortality 1, Night 0, Power 1, Wild 0

Channelling + Sanctum:
– Spells: Shielding, Elementalism, Memory’s Wipe
– Sanctum’s Features (a library of old tomes, magical booby traps, magical wards, a mystical prison)
– Sanctum’s Downsides (it attracts otherworldly attention, it’s tough for you to access)

Intro:
1) Marlow, punk z Wielkiej Brytanii.
2) Jest w Kaapstad od 1 roku, 1 miesiąca i 1 dnia.
3) Poczucie pustki nie daje mu zasnąć.
4) Poświęcił rodzinę dla mocy i potęgi.
5) Potrzebuje więzi z ludźmi.

Debts:
1) Hala is helping you keep your demons at bay. You owe them a Debt.
2) Amuzati Nzoli (NPC, pigmej-szaman) is your go-to when you get into trouble. You owe them 2 Debts.
3) You are helping Jan keep a dangerous secret. They owe you a Debt.

Safety Tools

Jeśli jesteście ciekaw, stosujemy rozmaite narzędzia bezpieczeństwa i higieny sesji (BHS, w skrócie).

Po pierwsze, połączyłem Traffic Lights oraz Kartę X w cztery makra-przyciski na Roll20. Jak takie coś robić, możecie poczytać tutaj.

Po drugie, stosujemy też Lines & Veils. Na początek ta lista wygląda następująco:

Lines:

  • graficzna reprezentacja zgniłej/martwej istoty żywej.
  • molestowanie seksualne.

Veils:

  • szczególne opisy tortur.
  • ekspozycja na wychowanie niemowląt.

Ten tekst powstał dzięki wsparciu: Jędrzej Śmietański, Michał Laskowski, Aleksandra Sontowska, Jakub Kucharzewski i Erpegowemu Piekiełku. Dziękuję!

3 myśli w temacie “Kaapstad Shadows #0

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s