[BitD] Misfortuners S2E13 – RPG na sesji RPG

Raporty z kampanii gangu Misfortuners można zobaczyć:
– Sesje nr 1-17 na starym blogu
– Sesje od 18-stej w dal na nowym blogu.

Ta sesja to w sumie nasz standard w graniu Blades in the Dark. Free Play trwający 1,5 godziny, który popycha sprayw gangu poprzez indywidualne ambicje i animozje. Krótki Score, wydłużany przez zachcianki postaci. No dobra, jedno było inne: Downtime, który zajął nam z godzinę!

Zebraliśmy się w komplecie, wyszedł nam z tego potencjalny wstęp do rozłamu w gangu! Tajemnice z poprzednich sesji zaczynają wychodzić na jaw!

Gangu „Misfortuners” (z siedzibą na południu Six Towers)
Typ: Assassins
Tier/Hold: 2/Strong
Dostępne Claims: Turf + Vice Den
Zdolności Specjalne: Deadly, Crow’s Veil, No Traces, Patron, War Dogs, Accord
Usprawnienia:
– Specjalne: Hardened, Assassins Rigging, Elite Thugs
– Standardowe: Boat (2/2), Hidden, Quarters, Secure (1/2), Workshop, Quality Weapons, Training (Insight, Prowess)
Kohorty: Rachmistrzowie (Thugs, Loyal/Principled)
Obecni członkowie „Misfortuners”:
G2Leech zwany Layla „Iskra” Acheros (Dagger Isles)
G3Hound zwany Willem „Słodki” Sevoy (Akoros)
G4Spider zwany Amid „Księgowy” al-Basir Hammad (Iruvia)
G5Vampire zwany Jason „Synek” Keffermüller (Akoros)

Co zdarzyło się na sesji?

  • [Free Play] Księgowy porozmawiał z Lydią (konferansjerka dla Gray Cloaks oraz szefowej kuchnii Roselle) w restauracji „Golden Plum”. Oboje uzgodnili, że Lydia zacznie współpracować z Misfortuners, jeśli jej niechciany mąż z lat młodzieńczych „w końcu umrze”. Tym mężem jest obecny doker, Einarr McLean.
    • To była strategia obrana przez G4, aby zdobyć claim Envoy.
  • [Free Play] Iskra skonfrontowała się z Raffello – w Wydziale Sztuk Pięknych w Charterhall – w sprawie jego romansu z jej mężem Tuhanem. W praktyce, skonfrontowała się z duchem z Reconciled, który siedzi w Raffello. Niepowodzenie!
  • [Free Play] Słodki oraz Synek porozmawiali o tajemnicach Dziadka (ojca Jasona), w tym o zabiciu przez Iskrę jej przyjaciółki Stazii na 19. sesji.
  • [Free Play] Księgowy dowiedział się, gdzie Einarr McLean chadza (do karciarni Spogga w Crow’s Foot). Kosztem +2 HEAT oraz zabicia jakiegoś typa w Dokach, bo „legenda Karmazynowego Mściciela!”.
  • [Score] Rozegrano skryte zabójstwo na Einarrze w tejże karciarni, kiedy ten grał w skovlańską gawędę o przodkach Skovlan. Inną z osób w jego drużynie był Ulf Ironborn. Skok się powiódł (rzut na Engagement: „Good”), zginęła tylko ofiara. Lecz wydłużanie tego Score’a sprawiło, że postacie weszły w interakcję z kolejno: duchem od Lampblacks (którego odpędzono), utarczką słowną z Ulfem, kradzieżą 2 COIN z sejfu karciarni, przyjazdem Spirit Wardens (ten duch) i koniecznością wykręcania się od zeznań.
    • Zdobyty claim Envoy.
  • [Downtime] Entanglementem było to, że Mylera Klev (przywódczyni Red Sashes) poprosiła o pozbycie się jej dawnego kochanka. Akurat jest on Gondolierem, a Gondolierzy węszą po kanałach „jej dzielnicy”, więc Mylera pragnie, aby Gondolierzy zajęli się czymś bardziej osobistym. Gang zgodził się. I tak nie mieli 3 REP do zapłacenia w alternatywie. Gracze nie chcieli też spadku relacji z Red Sashes.
  • [Downtime] Jeden z Devil’s Bargain w Score polegał na tym, że Słodki podczas Indulge Vice skonfrontuje się ze swoją narzeczoną Eldrin Prichard w sprawie tych skovlańskich erpegowców. Ze sceny wynikło to, Eldrin dowiedziała się, że wampir Jason będzie w piwnicy domu jej przyszłego meża. Koniec końców, Słodki musiał wybierać: albo skovlańskie larpowanie, albo wampir Jason. Wybrał to drugie.
    • Punktem konfliktu było to, że „Larpowcy” raz zdemolowali pół barki przyjemności „Silver Svan” podczas swojego larpa.

Konsekwencje Score’a

REP 0, COIN 6+2, HEAT 2+1 (Contained, At War)
-> Wbity Wanted Level 3 (HEAT 0)!
Entanglement: Cooperation
Zmiany w relacjach z frakcjami:
– Ulf Ironborn -1 [relacja ustawiona na -1].
Powyższe nie wynika ze Score’a, a z decyzji podjętej przez G3 w trakcie odgrywania scenki z Indulge Vice.

W trakcie Downtime, rzut na Vice Den dał nam 4 COIN do dyspozycji.

Wrażenia, spostrzeżenia i wnioski z sesji.

Udało mi się wprowadzić easter egga „sesja RPG w sesji RPG” bez poczucia cringe’u u graczy. Ulf, Einarr, jakaś „Storytellerka” i reszta Skovlan oficjalnie grali w karciano-kościano-narracyjną grę „o przodkach Skovlan”, ubrani w rogate hełmy. Potem wątek „żona nie pozwala mi być erpegowcem”. Bałem się, że poruszy to czyjś prawdziwy trigger w życiu, na szczęście nikt z nas nie poczuł się źle. Dlaczego w ogóle coś takiego wprowadziłem? Zdecydowałem, że nie chcę ot tak opisywać jak to „Einarr wchodzi i wychodzi” z randomowej nudnej gralni. Pomyślałem nie tyle o przeszkodach, co o paru detalach tego miejsca. NPCach i tak dalej…

Sam Score mierzyłem łącznie trzema zegarami. Pierwszy „Przywrócenie Świateł 0/8” wprowadziłem po tym, jak rachmistrz Naq’ib – flashback Księgowego – odłączył światła w karciarni. Drugi „Spirit Wardens 0/6”, kiedy Iskra przywołała jakiegoś ducha z okolicy, aby wypłoszył ludzi z przybytku. Trzeci – „Bluecoats 0/6” – pod koniec Score’a, kiedy w wyniku rzutu na włam do skrytki z sejfem, starszy pan Spogg zdążył wypalić z muszkietu w sufit. Zapełnił się tylko tej drugi zegar, ale ten pierwszy był już 7/8!

Gracze zaserwowali sobie mocne dawki podczas Free Play, co od dawna stało się dla nas normą. Dociskam do tego konsekwencjami oraz pomysłami na Devil’s Bargain, które bardzo podobają się graczom. W rezultacie, o ile Misfortuners jako gangowi idzie nieźle albo nawet lepiej, to postacie albo dosłownie obrywają, albo rykoszetem obrywa ich otoczenie. Tak oto wzajemnie dokręcamy sobie śrubę!

G5 barwnie pokazał nam, czym różni się Jason od swojego ojca, Daniela. Poruszyliśmy wątek „ducha nabitego w butelkę”, co nałożyło się na ambicję Słodkiego, aby w jego Hullu umieścić ducha Kristova.

Mam lekką obawę, że znów nawarstwiliśmy kampanię. Będzie ciężko sprawnie zakończyć Sezon Drugi, w mniej niż 20 sesji. Sprawa odzyskania statku po The Fog Hounds – a potem ostateczna podróż do Whitehollow po Candrę Comberr – to jedno. Prośba od Mylery Klev to drugie, potencjalny pomysł zabicia Velerisa/powstrzymania zegara The Hive to trzecie. Plus sprawa jeszcze istniejącej wojenki z kultami Forgotten Gods. Czy damy radę w 4-6 sesji?

Trivia z sesji

Z istotnych spraw gangowych: Misfortuners zdobyło nowy Claim (Envoy), tylko 4 xp na koniec sesji (brakuje 1 xp do następnego rozwinięcia). Postacie zarobiły odpowiednio: Iskra (6 xp), Słodki (4 xp), Księgowy (6 xp), Synek (5 xp).

  • Istotnym Devil’s Bargain było to, że Veleris (superszpieg na usługach The Hive) dowiedział się o i tajemnicy Raffello, i o tym, że Iskra groziła mu.
    • Z tego wyniknął zegar „Przekonać malarza Raffello do opuszczenia Ósemki – 0/8”.
  • We Free Playu, Słodki wcisnął Iskrze (oraz jej czwórce przybranych akoroskich dzieci) swoją własną kozę Sreberko jako „zwierzę opiekuńcze”! Rozstrzygnęliśmy to regułą Power Struggle z Wicked Ones. Swoją droga, ta koza rozwinęła w sobie więź telepatyczną ze Słodkim (zdolność Ghost Hunter), więc Słodki będzie wiedział, co się dzieje w domu Iskry!
  • Sam Engagement Roll to rzut czterema kośćmi, wypadła jedna „szóstka”, więc rozpoczęcie Score’a jako „Good”.
  • G3 popchnął Słodkiego w wątek zapisywania się na sesję RPG u Skovlan. Mało tego, Słodki odpierał konsekwencję na to, aby „nie grać Akorosi Niewolnikiem” (jak Ulf chciał) i ledwo obronił się przed Traumą!
  • Kolejna sesja, na której Iskra oraz Księgowy bronili się przed piątą, ostatnią traumą.
  • Kumulacja konsekwencji z Free Playa oraz Devil’s Bargain sprawiła, że szybko HEAT urósł do 6. To sprawiło, że pozornie niezbyt głośny Score dobił gangowi Wanted Level 3. Swoją drogą, wprowadziłem zegar „Śledztwo w sprawie Karmazynowego Mściciela – 0/10” dla Bluecoats.
  • Wszyscy gracze oprócz G3 zainwestowali w akcje typu Trainings. G2 – jedną (Resolve – 1 xp), G4 – trzy (wszystko oprócz Resolve), G5 – cały komplet czterech możliwości!
  • W tajemnicy przed postaciami (nie graczami), Słodki oraz wynajęta przez niego iskrotwórczyni skonstruowali już dwa pierwsze etapu Hulla! (szkielet oraz serwomechanizmy). No dobra, Synek już wie o tej tajemnicy…
  • Iskra zakończyła wzór na produkcję Ghost Scourge
  • Ksiegowy załatwił sobie ukryte ostrze (scyzoryk) z gwiezdnego metalu. Broń przeciwko demonom i/lub Synkowi?
  • Na prośbę graczy, jeszcze na koniec sesji rzuciłem postęp wojenki Bluecoats (Tier III, +1D za wsparcie arystokracji Six Towers) przeciwko Gray Cloaks (osłabieni do Tier I). Znów wypadł „krytyk vs 4-5”, Tug-O-War Clock zapełniony do 6/6. Koniec wojny, koniec „Szarych Płaszczy”!
  • Nikt nie zainteresował się tym, że starzy kumple po Dziadku (Ernie i Jeremy, błękitni z Nightmarket) zniknęli i od paru dni nie stawiają się do służby…

Ten tekst powstał dzięki wsparciu: Jędrzej Śmietański, Michał Laskowski. Dziękuję!

Dodaj komentarz