[BitD] Misfortuners S2E12 – Trzech Małych i Dwa Skoki

Kontynuuję relacje z kampanii „Misfortuners”, która to już trwa 25-tą sesję. Sesje nr 1-19 możecie przeczytać na blogu archiwalnym, pod tagiem Misfortuners.

Ta sesja byłaby najbliżej perfekcji BitD, gdyby nie dwie rzeczy. Po pierwsze, jeden z graczy dalej ma problemy po CoViDzie i musiał odwołać swoje uczestnictwo. Po drugie, trochę utknęliśmy w pierwszych minutach sesji, Plus jeszcze w pierwszym Score musiałem weryfikować to co wcześniej opisałem vs to co gracze rozumieli.

Mimo wszystko, w te 245 minut sesji rozegraliśmy pełne dwa cykle gry! Od Free Play po Downtime, i tak jeszcze raz. Co więcej, tym razem nie poświęcaliśmy jednego z Free Play, jak też pozwoliliśmy sobie na troszkę odgrywania w pewnym momencie „Fazy Przestojowej”…

Nie zdziwcie się, ale od chyba ostatniej soboty jestem w stanie wskazać, ile dokładnie trwał każdy etap gry. Wychodzi nam 245 minut spotkania, z czego 208 minut gry oraz 37 minut na przerwach.

Uczestnicy Sesji

G2Leech zwany Layla „Iskra” Acheros (Dagger Isles)
G3Hound zwany Willem „Słodki” Sevoy (Akoros)
G4Spider zwany Amid „Księgowy” al-Basir Hammad (Iruvia)
G5Lurk zwany Daniel „Dziadek” Keffermüller (Akoros)

Graliśmy 1+3 czyli G2 to graczka, G3, G4 to gracze

G2 wzięła zdolność „Tempest” z playbooka Whisper.
G3 wziął zdolność „Ghost Hunter” z playbooka Hound. Odtąd jego zwierzę łowieckie (koza Sreberko) potrafi między innymi porozumiewać się telepatycznie ze Słodkim!

Free Play [37 minut]

W fikcji, zaczęliśmy nowy miesiąc, konkretnie data 2nd Volnivet.

Gracze od samego początku postanowili rozegrać dwa Score na tej sesji. Jedno albo dwa przeciwko Gray Cloaks. Plan przetrwał w 50%: pierwszy Score to przejęcie Vice Den, a właściwie to jego odbicie: gralnia „Cards’N”Darts”, aby ponownie stała się restauracją „Panną Piratką”.

Trochę czasu zajęło nam jednak cyzelowanie planu pod drugi Score, czyli przygotowanie intrygi. G4 wpadł bowiem na pomysł, aby wykorzystać jeńców z ostatniego starcia z Szarymi Płaszczami, aby ci „w imieniu Gray Cloaks” zawiadomili The Wraiths, iż „GC są zainteresowani nabyciem Kła Lewiatana, aby mieć krawędź w negocjacjach o zakończenie wojny z Misfortuners”. To ściema, bo to Misfortuners chce porozmawiać z The Wraiths na temat rodowej pamiątki Willema Sevoya!

Ostatecznie sprawa rozbijała się o jeden wrażliwy czynnik: czy posłaniec-jeniec w ogóle zostanie zmanipulowany na tyle, aby misja się udała. Ma on dotrzeć pod ten sekretny magazyn The Wraiths w Silkshore. Księgowy odpowiadał za jego przekonanie.

Command (Controlled/Standard): 5D -> [5, 2, 2, 6, 2] -> You do it.
-> Iskra pomagała [+1D] za 1 Stress.
-> Devil’s Bargain [+1D] – Ród Bowmore dowie się o tym fake dealu.

Efektywnie zamroziło to zegar The Wraiths, czyli poszukiwanie przez nich klienta na Kieł Lewiatana. Do czasu.

Słodki postanowił jeszcze prześledzić tego obecnego kierownika „Cards’N”Darts”, bo pierwotny plan na Score zakładał przekabacenie tego typa. Wylosowałem, że to mężczyzna, Skovlanin, hafciarz z zawodu. Wykonano Fortune Roll, aby dowiedzieć się jak najwięcej o tym typie.

Fortune Roll (Hunt): 4D -> [3, 5, 3, 2] -> Limited, partial Standard effect.
-> +1D advantage (koza Sreberko – kohorta-ekspert).
– > „Scout” podbija efekt zdobywania informacji.

Jegomość to Bjarne Lesley, 35-latek, jego żona akurat należy do Gray Cloaks (była policjantka). Słodki prześledził typa aż do jego mieszkania, czyli też wie, kiedy Skovlańczyk pracuje w gralni, a kiedy (i którędy) wraca do domu.

Gracze zweryfikowali swój zamysł. Chcą dorwać Bjarne Lesleya przed jego domem!

Score [22 minut]

Ten Score był arcykrótki. Sam też czuję, że powinienem był postawić coś jeszcze – jakiś etap, przeszkodę. Głupio to pisać, ale wykonano na nim zaledwie trzy rzuty…

Method: Deception (przechwycić i zmusić człowieka do współpracy)

  • Miejsce: Jakaś biedniejsza kamienica w Six Towers.

Objective: Skłonić Bjarne Lesleya do współpracy z Misfortuners; przejęcie claima Vice Den.
Loadout:  Wszyscy wzięli „Normal”.

  • Misfortuners mają specjalny upgrade „Assassin Rigging”, który daje im „+2 free load to weapons and gear”.

Engagement: 3D -> [1, 5, 5] -> Mixed („Risky” starting position)

  • +1D za czysty fart [standard]
  • +1D za wrażliwośc celu.
    +1D za insight od Lorda Scurlocka [spoko, niech ten przedwieczny wie więcej!]
    -1D za wpływ wrogów Gray Cloaks
    +1D za różnicę w Tierach (Misfortuners T2 vs Gray Cloaks T1)

Jak rozpoczęliśmy?

Zgodnie z planem, wprowadziłem moment, w którym Bjarne Lesley wychodzi z domu na papierosa. Akurat przestał padać deszcz.

Z za zaułka wychodzi czwórka Bluecoats, która akurat też wpadła na pomysł porozmawiania ze Skovlańczykiem na temat jego współpracy z Gray Cloaks! Zapraszają go do środka jego domu.

Jak poszło dalej?

Gang Misfortuners też wyszedł, ze swojego zaułka, ale gromadnie: trójka łajdaków oraz dwunastka Rachmistrzów (kohorta). Cała piętnastka podeszła do schodów przy wejściu, Księgowy zapytał się Błękitnych o to, aby grzecznie udali się na patrol i dali spokój Bjarne, bo to oni mają z nim porozmawiać. Krótka wymiana zdań, a potem ten oto Action Roll. Efekt na „Great” sprawiał, że Bluecoats nigdy więcej nie będą przeszkadzać w tej sprawie.

Command (Risky/StandardGreat): 5D -> [5, 2, 2, 4, 3] -> You do it, but there’s consequences.
-> Push yourself [+Effect] za 2 Stress
-> Push yourself [+1D] za 2 Stress
-> Słodki – w przebraniu – pomagał [+1D] za 1 Stress

Konsekwencją było delikatne +2 HEAT: sierżant policji gotów był powiedzieć co i jak do komisarz Amelii, o funkcjonowanu tego konkretnego gangu asasynów, a ich protection racket (wybaczcie anglicyzm, ale to naprawdę precyzyjne pojęcie). G3 zdecydował się to jednak odpierać. Rzucił Resistance Roll na Insight (4D), wypadło „6, 6, 5, 2”. Krytyczny rezultat to jeden Stress wyleczony! Poszło to naprawdę gładko!

Zatem jedyna realna przeszkoda to drzwi kamienicy, za którymi schował się Bjarne ze swoją żoną i 8-letnim synem. Zamknięte na skobel. Państwo Lesley nie chcą rozmawiać i z gangsterami.

Iskra postanowiła rozprawić się z tymi drzwiami. Podeszła do tego tak, jakby te drzwi były naprawdę poważnie zabezpieczone oraz zamknięte. Po porównaniu Tierów sprzętu (Misfortuners – T2) a zabezpieczeń (T1), wyszedł efekt „Great’.

Tinker (Risky/Great): 3D -> [6, 6, 5] -> Critical Result!

Krytyk, to jakby efekt Extreme. Ciężko było nam wymyślic, jak zajebiście wyszło Iskrze. To, że otworzy wszelkie zamki i zabezpieczenia tej kamienicy, to pewne. Zrobiło to takie wrażenie na małżonce Bjarnego, że ten sam musiał wyjść z domu porozmawiać z Misfortuners.

Odegraliśmy tę rozmowę przez kilka minut. Skończyło się na tym, że następnego dnia Bjarne przedstawił, na czym polega jego układ z Gray Cloaks (odprowadzanie cotygodniowej działki z przychodów) i chciałby, aby jeszcze przez jakiś czas przykryć jego współpracę z Misfortuners. Dziwnym trafem, rozeszło się na odgrywaniu…

Tak, ten Extreme Result mnie rozproszył jako prowadzącego…

Pay-Off

Payoff: 

  • 1 REP (Tier 2 minus Tier 1, czyli 2-1=1)
  • 6 COIN 
    • Abstrakcyjnie zakładam to, że Lord Strangford dowiaduje się na bieżąco o sukcesach wojny Misfortuners z Gray Cloaks, stąd też „zapłata za odebranie Claima”.
    • +Passive Income: 2 COIN [Biuro Rachunkowe piorące dotację od Konsulatu Iruviańskiego]

HEAT: 0+1 (Smooth & quiet, At War)
Entanglement (1 HEAT, Wanted Level 2): Cooperation.
Relacje z frakcjami:
(brak zmian, byłby -2 z Gray Cloaks za odebranie im Claima, ale nie da się zejść poniżej -3)

Downtime [21+31 minut]

Pierwsza część Downtime to było odgrywanie tego Entanglement. Chciałem rzucić 1D na to, która frakcja sojusznicza prosi Misfortuners o pomoc (1-3 – The Circle of Flame, 4-5 – Lord Scurlock, 6 – Red Sashes). Jednak zapytałem się graczy, czy pomysł „Raffello prosi was o sprowadzenie Candry do Doskvol” jest wystarczająco mało absurdalny. Euforia graczy, zamiast rzucać 1D, wprowadziłem właśnie to:

Entanglement – Cooperation

Mechanicznie wyglądało to tak: albo gang zgadza się na prośbę-quest Raffello, albo płaci 4 REP (The Circle of Flame mają obecnie Tier IV), albo relacja z TCoF spada z +3 do +2. Gracze zaangażowali się w pierwszą opcję. Wyszła z tego scenka niewiele krótsza od poprzedniego Score’a!

Raffello jakiś czas temu przypomniał sobie, że Candra Comberr wcale nie umarła te ponad pół roku temu (Score #2). Nawet ma list od jakiejś krewnej z Whitehollow, która potwierdza istnienie tak a nie inaczej wygląda. Raffello bardzo zapragnął odzyskać swoją muzę, bo „zrozumiał, że ją naprawdę kocha, nie była to kolejna z jego kochanek”…

Doszło do negocjacji waurnków. Ile czasu, jak dużo COIN. Raffello gotów był dać czas „do końca miesiąca Volnivet” (w chwili rozmowy był 4th Volnivet), oraz pokryć koszta niebezpiecznego transportu kolejowego w jedną i drugą stronę, czyli „8 COIN”. Misfortuners chcieli więcej! Głownie Iskra, Księgowy jakby postanowił ją wesprzeć poprzez gadkę na rachunkowość. Set Up (G4) -> Właściwy Action Roll (G2). W obu rzutach pomagał Słodki. Pogoń za efektem Extreme wzięła się z tego, że powiedziałem graczom, iż „na efekcie Extreme, wytargują 12 COIN za Candrę”.

Set Up: Consort (Risky/Standard): 5D -> [5, 2, 1, 6, 5] -> You do it.
-> Pomoc Słodkiego [+1D] za 1 Stress
-> Push yourself [+1D[ za 2 Stress
W rezultacie, następny rzut ma +Effect (Great).

Main Roll: Sway (Risky/GreatExtreme): 3D -> [6, 3, 5] -> You do it.
-> Pomoc Słodkiego [+1D] za 1 Stress
-> Push yourself [+Effect] za 2 Stress
-> Devil’s Bargain: mąż Iskry, Tuhan (oficer The Silver Nails) jest biseksualistą, więc też jest kochankiem Raffello!

Deal na Score Stulecia został dogadany!

Reszta Downtime

W międzyczasie rzutów i akcji graczy, wykonałem postępy zegarów frakcji. Z tego, co jawne: Bluecoats odbudowali swoją siłę i prezencję w Six Towers i jawnie „wypowiedzieli wojnę renegatom w szarych płaszczach”. Plus pojawiło się parę brązowo-żółtych podobizn „Królowej w Welonie” przy starej strażnicy (dawnej kryjówce Misfortuners), jakby kolejny kult zapomnianego bóstwa odezwał się… [mają z nimi wojnę, technicznie ujmując…]

Kontynuowano szereg projektów rozpoczętych na poprzedniej sesji, w tym opracowywanie rytuału „podporządkowania sobie demona”. Poza tym, G3 tak mocno zainteresował się tematem golema (The Hull) dla Kristova – obecnie ducha w butelce – że zaangażował się w zaangażowanie jakiegoś specjalisty. Dzięki temu, gracz rzucał 4D za tego specjalistę w ramach opracowywania tego blueprintu. W fikcji, nikt z gangu o tym nie wie!

Darmowe akcjeAkcje [1 COIN lub 1 REP]
G2 (Iskra)Indulge Vice (-6 Stress)
Long-Term Project – 2nd Doctor (+2; 4/8)
[1 COIN] Long-Term Project – 2nd Doctor (+2; 6/8)
[1 COIN] Long-Term Project – 2nd Doctor (+1; 7/8; +1 to 8/8 after 1 COIN)
G3 (Słodki)Indulge Vice (-6 Stress)
Long-Term Project – Hull blueprint (+1; 1/12)
[1 COIN] Acquire Asset – Specialista 4D (T4 target, acquired after 1 COIN)
[1 COIN] Long-Term Project – Hull blueprint (+
G4 (Księgowy)Reduce Heat (-1 HEAT)
Long-Term Project – „Wzięcie Demona pod Służbę” (+2; 4/12)
[Calculated] Indulge Vice (-5 Stress)
[1 COIN] Long-Term Project – „Wzięcie Demona pod Służbę” (+2; 6/12)
[1 COIN] Recovery (+1; 1/4)
[1 COIN] Recovery (+3; 4/4)

Księgowy postanowił skorzystać z tego zatrudnionego przez Iskrę lekarza, dr Mikaere (Wyspiarz), czyli rzucał 4D+1D na Recovery, a nie 3D+1D (warsztat lekarski Iskry). miał do wyleczenia 1-harm „Woozy” z jeszcze wcześniejszego Score’a…

Vice Den dał tylko 1 COIN.

Free Play #2 [40 minut]

Gracze chcieli zająć się sprawą Kła Lewiatana, aby pokazać The Wraiths, że „członków Misfortuners” się nie okrada. O ile plan był właściwie gotowy oprócz jednego detalu – miejsca spotkania z The Wraiths – to sporą cześć Free Play przeznaczono na coś lżejszego. Mianowicie: podchody Słodkiego i Księgowego odnośnie Tuhana i jego drugiego życia! Bałem się, że z wyjdzie z tego jajuwa…

Najpierw Księgowy uparł się na towarzyszenie Słodkiemu w jego własnej misji (na prośbę Iskry). Gracze zdecydowali się to rozstrzygnąć za pomocą tzw. Power Struggle z Wicked Ones. W skrócie: obie strony rzucają Fortune Roll, zwycięzca obstaje przy swoim, przegrany ma ostatnie słowo. Słodki chce zgubić Księgowego w Centuralia Club (Brightstone), Księgowy chce go przekonać do tego, ze naprawdę może mu zaufać.

Obaj panowie (G3 i G4) wydali po 2 Stress tylko po to, aby dodać tę czwartą kostkę:
Słodki (Finesse): [1, 1, 5, 3] -> Limited result.
Księgowy (Consort): [4, 6, 1, 1] -> Standard result.
Tak więc obaj panowie wspólnie śledzili Tuhana!

Rozstrzygnęliśmy wątek jednym rzutem, na to, czy uda się postaciom prześledzić Tuhana aż do Wydziału Sztuk Pięknych, uniwersytetu w Charterhall. Było ryzyko, że doświadczony żołnierz rozpozna, że jest śledzony! To była akcja grupowa, liderem Słodki:

Lead An Action (Prowl; Risky/Standard):
-> Słodki [lider]: 2D -> [2, 1] -> Nay.
-> Księgowy: 3D -> [1, 2, 6] -> You do it.
Zatem wszystko poszło gładko, tylko za cenę 1 Stress.

Reszta to był follow-up w fikcji, przez te trzy dni (7th-9th Volnivet). Najpierw obaj łajdaki były świadkami umawiania się na rankę (Raffello i Tuhan), a dwa dni później, spiknięcia się obu panów w alkowie Raffello obok wolier dla papuk w Parku Ankhayarat. Iskra wkrótce poznała te rewelacje.

W międzyczasie, Iskra załatwiała miejscówę spotkania się z The Wraiths. Pomysł to „wsadzić tam jeńca Marlene jako przykrywki Gray Cloaks, a potem zaprosić The Wraiths z Kłem na rozmowę”. G2 zdecydowała się na odwiedzenie starej znajomej z The Circle of Flame: Madame Tesslyn. Iskra złożyła jej wizytę z niewielkim podarkiem (zdany Lifestyle Roll na „5”) i poprosiła ją o zaoferowanie jakiegoś cichego pomieszczenia, z dala od wrogich oczu i uszu.

Madame Tesslyn skłonna była do współpracy, ale chciała dowiedzieć się kto będzie goszczony w jej progach. Iskra nie chciała tego ujawniać. Mamy więc stawkę i Action Roll.

Consort (Risky/Standard): 2D -> [5, 2] -> You do it, but there’s consequences.
-> Push yourself [+1D] za 2 Stress

Konsekwencją było poniesienie kosztów renowacji tego pokoika, czyli 2 COIN dla Madame. G2 odparła to poprzez deklarację, że Iskra sama będzie na dniach przygotowywać ten pokój. Czyli Resistance Roll na Prowess (4D): „5, 4, 1, 4″. Czyli tylko 1 Stress, aby uniknąć płacenia ciężkiego hajsu…

Score #2 [36 minut]

Pomysł na Score’a to: wejść w odpowiednim momencie na efekcie „haha, to z nami rozmawiacie!” w zaaranżowanym fałszywym spotkaniu. W praktyce, to było „Deception idące w Social”. Tak wyszło.

Method: Deception (spotkanie-zmyła, aby przyłapać złodziejaszków)
Miejsce: Wnętrza kamienicy przyległej do Red Lamp District (Silkshore)
Objective: Odzyskać Kieł Lewiatana
Loadout: G2 wybrała „Normal”, reszta jest na „Light”.

  • Misfortuners mają specjalny upgrade „Assassin Rigging”, który daje im „+2 free load to weapons and gear”.

Engagement Roll: 3D -> [3, 5, 2] -> Mixed („Risky” starting position)

  • +1D for sheer luck
  • +1D for daring
  • +1D for insight (podkomisarz Percival Lawless)
  • -1D wpływ The Hive oraz ich szpiega, Velerisa (rywal)
  • +1D za turf The Circle of Flame (tier IV).

Jak rozpoczęliśmy?

Marlene i ten drugi randomowy Szary Płaszcz byli podstawieni jako „reprezentanci Gray Cloaks”. Do pokoju weszła trójka osób: dwójka zamaskowanych złodziei oraz jakaś kobieta w czarnym welonie. Złodzieje z The Wraiths porozumiewali się na migi, zaś kobieta tłumaczyła to na język werbalny.

Jak Misfortuners wkroczyli do środka jako „to z nami rozmawiacie o ten Kieł!”, jeden ze Zjaw także dał sygnał, aby ich kohorta łotrzyków wyskoczyła za plecami Misfortuners, z wentylacji, szaf i pokojów idących z korytarza.

Ponadto Veleris na dachu, złośliwie rozlał duchowe echo i w ten sposób zawołał wrony z Bellweather Crematorium. Zegar 8-częściowy na przybycie Spirit Wardens!

Jak poszło dalej?

G4 rzucił flashbackiem, że z innych pokojów (kurtyzan) także byli przygotowani Rachmistrzowie (kohorta, 10-12 ludzi). Plus obstawa ochroniarzy od Madame Tesslyn. Za tak dużą ilość wsparcia już poprosiłem o 1 Stress…

Wstępna rozmowa w napięciu potoczyła się najpierw w stronę Słodkiego: ten domagał się przeprosin za to, że The Wraith zajumali jego pamiątkę rodową. Złodzieje byli co najwyżej skłonni „przeprosić go za nie zaoferowanie oferty odkupna”, czyli efekt Limited. To sprawiło, że G4 dorobił do tego Set Up action, aby wesprzeć Słodkiego.

Set Up: Consort (Risky/Standard): 4D -> [1, 5, 4, 5] -> You do it, but there’s consequences.
-> Pomoc Księgowego [+1D] za Foresight 1/2.

Trochę czasu to zajęło, +2 do zegara na przybycie Spirit Wardens (2/8). Set Up poprawił pozycję Słodkiego.

Main Roll: Command (Controlled/LimitedStandard): 1D -> [5] -> You do it with minor consequence.
-> Push yourself [+Effect] za 2 Stress
-> Devil’s Bargain [+1D]: ta kobieta w czarnym welonie to jego kuzynka, Suzanne Sevoy, i przy okazji świeża wdowa.

Dalej czas upływa, +1 do zegara. Zatem cale te przeprosiny zajęły aż 0/8 -> 3/8 czasu, aż Spirit Wardens przyjadą szukać tego duszka na dachu!

Same negocjacje o Kieł wyglądały następująco. The Wraiths chcieli aż 6 COIN za kawałek zęba lewiatana. Księgowy gotów był zapłacić zaledwie 2 COIN. Postanowił z nimi ostro targować się. Nie, to było żądanie, aby przyjęli te 2 COINa i poszli sobie. Iskra też preferowała tę strategię. G4 nawet zainwestował w efekt „Great”, byleby jeszcze naprostować relacje z tymi złodziejami (+1, czyli z -1 na 0). No dobra, to miało w fikcji jakieś elementy negocjacji…

Command (Risky/StandardGreat): 5D -> [4, 2, 1, 1, 5] -> You do it, but there’s consequences.
-> Push yourself [+Effect] za 2 Stress
-> Pomoc Iskry [+1D] za 1 Stress
-> Devil’s Bargain [+1D]: Księgowy będzie mieć koszmary po tym Score od wizji Kła Lewiatana, czyli 1-harm (po Score).

Przesunąłem tamten zegar o kolejne +2, czyli 5/8. Powinienem był dać coś jeszcze, ale mówi się trudno. Negocjacje udane, The Wraiths wracają tylko z 2 COIN.

Zostały tylko dwie sprawy. Słodki chciał porozmawiać z Suzanne na odchodne. Księgowy z Iskrą chcieli poruszyć sprawę tego echa duchowego. Zacznijmy od pierwszej sprawy.

Słodki chciał skłonić Suzanne do zmiany życia, czyli odciągnąć ją od The Wraiths i możliwie stworzyć przestrzeń do kontaktu z nią. Podbił nawet efekt do Great, aby łatwiej mu było ją skłonić do współpracy z Misfortuners.

Consort (Risky/StandardGreat): 3D -> [6, 3, 1] -> You do it.
-> Push yourself [+Effect] za 2 Stress
-> Devil’s Bargain [+1D]: To Leviathan Hunters [frakcja] mieli zakupić Kieł – Suzanne pracowała nd tym – i teraz będą źli na Misfortuners, że nie otrzymają artefaktu (-1 do relacji z nimi).

Po krótkiej rozmowie pomiędzy G2 a G4, graczka postanowiła, że za pomoca zdolności „Compel”, Iskra skłoni to echo do zawędrowania z dala od Red Lamp District (aby nie robić kłopotu dla Madame Tesslyn za przyjazd Spirit Wardens). G4 pomagał w tym. Metoda to dostrojenie się do tego echa.

Attune (Risky/Standard): 4D -> [5, 1, 4, 3] -> You do it, but there’s consequences
-> Pomoc Księgowego [+1D] za 1 Stress

Wszystko poszło dobrze, poza tym, że trzymali skrzynkę z Kłem Lewiatana. Iskra doświadczyła potężnej surrealistycznej wizji, jak to ten lewiatan walczył z poławiaczami, a potem był uśmiercany! To było 2-harm. To znaczy, byłoby, ale G4 odpalił Special Armor z „Mastermind”, aby zapobiec negatywnej konsekwencji tej wizji.

Pay-Off

Pay-off:

  • 2 REP (równe Tiery)
  • 0 COIN 
    • +Passive Income: 2 COIN [Biuro Rachunkowe piorące dotację od Konsulatu Iruviańskiego]

HEAT: 0+1+1 (Smooth & quiet, High-profile thieves, At War)
Entanglement (2 HEAT, Wanted Level 2): Gang Trouble/The Usual Suspects
-> Wybrałem „Gang Trouble”
Relacje z frakcjami:
(wynikają one z celów/konsekwencji Action Roll, podsuowanie):
The Wraiths +1 [obecnie 0]
Leviathan Hunters -1 [obecnie 0]

Downtime #2 [21 minut]

Sam Entangement to pójście kozy Sreberka (zwierzę Słodkiego) na manowce – wada „Wild”. Otóż owca – już zdolna do zmagań z rzeczami nadnaturalnymi – przypadkiem zniszczyła i zjadła jakąś kapliczkę w Mistshore Park w Six Towers („parku samobójców”). Ta kapliczka należała do tego krynego czarnego jak mgła demona, który wkurzył się na niesforność i zażądał: albo złożenia Sreberka w ofierze, albo naprawienia jego kapliczki (3 REP). Alternatywnie, gracze mogli to olać i liczyć się z interwencją tego demona…

Gracze wybrali, ze wydadzą ciężko zarobione 3 REP.

Tuż po tym, jak zrzucono ten HEAT, G2 rzuciła za Vice Den („Pannę Piratkę”) i wypadło 4 COIN.

Darmowe akcjeAkcje za 1 COIN/REP
G2 (Iskra)Indulge Vice (-5 Stress)
Training: Prowess (+2 xp to track)
[1 COIN] Crafting – Sight Potion (T3)
[1 COIN] Long-Term Project – Ghost Scourge (+3; 3/8)
G3 (Słodki)Acquire Asset – Specialista 4D (T4 target, acquired after 1 COIN)
Long-Term Project – Hull blueprint (+3; 7/12)
[1 COIN] Long-Term Project – Hull blueprint (+3; 10/12)
[1 COIN] Long-Term Project – Hull blueprint (+5; 12/12)
[1 COIN] Indulge Vice (-5 -> -7 Stress)
G4 (Księgowy)Indulge Vice (-6 Stress)
Reduce Heat (-2 HEAT)
[Calculated] Long-Term Project „Wzięcie Demona pod Służbę” (+3; 9/12)
[1 COIN] Long-Term Project „Wzięcie Demona pod Służbę” (+2; 11/12, +1 after COIN, 12/12)

End-Of-Session

Layla „Iskra” Acheros: 5 xp (2+2+1)
Willem „Słodki” Sevoy: 4 xp (2+2+0)
Amir „Księgowy” al-Basir Hammad: 6 xp (2+2+2)

Gang Misfortuners: 6 xp (1+1+2+2)

Gang ponownie awansował, gracze szybko wydali te rozwinięcie na dwie kratki „Boat”. Mają przystań oraz opancerzoną łódkę do dyspozycji. To jest o tyle ważne, że Misfortuners zdobyli możliwość bezpiecznego zostawienia statku, na który łasi się G3: porzuconego parowca „Fog Hound” w pewnej grocie na granicy miasta…

Wnioski/Feedback/Podsumowanie

G3 powiedział, że dziś było „tempo 2,1 Mansfelda”. Jak teraz na to patrzę, to rzeczywiście: druga sesja w kampanii, w której daliśmy radę popchnąć dwa Score. Tym razem nie przewijliśmy Free Play, jak poprzednio. Trochę fikcji było w każdej z sześciu faz gry.

Dalej podtrzymuję zdanie, że nie chcę prowadzić dwóch sesji pod rząd z takim przemiałem Score. To jednak szybciej męczy i zużywa umysł.

Mam nadzieję, że gracz G5 da radę uporać sobie z chorobą i jej powikłaniami. Swoje uczestnictwo z sesji odwołał dosłownie w umówionej godzinie…

W sumie nikt z nas nie jest tego pewny na 100%, ale zdaje się, że chyba już znamy finał Sezonu Drugiego. Epicka podróż w odszukanie Candry Comberr i jej uprowadzenie sprowadzenie z Whitehollow do Doskvol. Teoretycznie „it’s illegal in BitD”. Nie bez powodu gra ogranicza się do grania w jednym mieście i okolicach. Natomiast cała wyprawa (od momentu opuszczania Doskvol, cała eksploracja całkowicie obcego miasta, do powrotu) to będzie naprawdę spory Score. W każdym wariancie (kolejowy, morski) główną przeszkodą będzie wojsko!

Ten tekst powstał dzięki wsparciu: Jędrzej Śmietański. Dziękuję!

Dodaj komentarz