[BitD] Misfortuners S2E5 – Second Crow’s Foot

Kontynuuję relacje z kampanii „Misfortuners”, która to już trwa osiemnastą sesję. Poprzednie sesje możecie przeczytać na blogu archiwalnym, pod tagiem Misfortuners.

Do tej sesji podszedłem z wdzięcznym nieprzygotowaniem. Część rzeczy (działania frakcji) wykonałem już podczas fazy Downtime sesji poprzednie. Pomiędzy sobotami zostało mi pomyśleć nad paroma rzeczami. Nastawiłem się na to, że w 90% będę improwizować i w razie czego losować z tabel-generatorów w podręczniku. Szykowałem się i na szybkie wejście w Score, i na ponad godzinny Free Play..

Obróciliśmy akcję o 180 stopni. Na poprzedniej sesji, gracze dbali o uniknięcie wojny, którą na tej sesji sami wykonali z uśmiechem Traumą na ustach. Co może się złego stać, jak się rzuca 3D na Engagement Roll?

Uczestnicy Sesji

G2Leech zwany Layla „Iskra” Acheros (Dagger Isles)
G3Hound zwany Willem „Słodki” Sevoy (Akoros)
G4Spider zwany Amid „Księgowy” al-Basir Hammad (Iruvia)
G5Lurk zwany Daniel „Dziadek” Keffermüller (Akoros)

Komplet, czyli G2 to graczka, G3, G4 i G5 to gracze

G5 wykupił zdolność Devil’s Footsteps.

Swoją drogą, G2 poprosiła o zmianę jednej z traum Iskry, z Haunted na Cold. Zgodziliśmy się na to, bo w sumie „czemu nie?” plus faktycznie od wielu sesji Iskra zachowuje się różnorodnie, ale nie tak jakby ją jakiś duch nawiedził…

Free Play [120 minut]

Tak, ten Free Play zdarzył się nieoczekiwanie długi. Jakby połączyć Free Play z poprzedniej sesji, wyszłyby trzy godziny jednym ciągiem! Udało nam się uniknąć jajuwy, po prostu czas jakby szybciej płynął…

Pierwsze pół godziny to był twardy banter o strategię drużynową, in-character. Poruszono wiele wątków:

  • Co zrobić z Gray Cloaks? Słodki był przeciwny akcjom przeciwko nim, uważa ich za „szlachetnych renegatów”. Tutaj wkrótce okazał się być 1 vs 3.
  • Księgowy z Dziadkiem ustalili deal, że „Dziadek pójdzie na propozycję walki z Gray Cloaks za hajs od Lorda Strangforda” w zamian za to, że Księgowy nawet nie będzie próbował odnosić się w okolice jego synowej oraz wnuka (Obligation Vice u Dziadka).
  • Słodki rzucił retoryką w stylu „Lampblacks zapłacą więcej za akcje przeciwko Red Sashes, niż te 6 COIN za Claim/zbity Tier od Gray Cloaks. W ten sposób nagiął Księgowego i chciał go sprowokować go do jakiejś postawy moralnej (zmiany lub pójścia w zaparte). Skończyło się na tym, że jak Słodki rzucił „to co, 12 COIN za Mylerę Klev?”, Księgowy zmiękł i wyszedł z kryjówki-strażnicy, zamiast próbować pogodzić ze sobą swoją chciwość oraz przekonania o obronie swojej kultury…
  • W tym wszystkim uczestniczyła też Iskra, po prostu teraz nie przypominam sobie jej własnych wątków dyskusji…
  • …oprócz tego, że przed całymi tymi dyskusjami, powiedziałem graczom, że Lord Scurlock otrzymał zezwolenie na renowację pewnej starożytnej kaplicy (przypominającej tron na piedestale). Iskra zastanowiła co to wszystko znaczy:
    • Fortune Roll (Attune) -> 2D -> [5, 2] -> Limited, partial effect.
    • Iskra podejrzewa, że ta kaplica-tron może zawierać w sobie (albo pod spodem) jakąś studnię dusz!

Powyższe zajęło pół godziny, plus po przerwie na ochłonięcie, domknęliśmy ten roleplayowy gulasz w następne 10, może 15 minut. Gracze zdecydowali, że chcą przejąć ten „Vice Den” Claim, który należy do niejakiego Severosi zwanego Kirabo i jest pod wsparciem Gray Cloaks właśnie. Ale – metoda ma być pokojowa, albo przynajmniej bez krzywdzenia jakiegokolwiek „Szarego Płaszcza”. Na co wpadli gracze? Chcą znaleźć dzikiego ducha, który nawiedzi gralnię Cards’N’Darts, co da graczom otwarcie na „zmianę właściciela”.

[Tak, losowałem tego NPCa]

W tym miejscu gracze podzielili się na:
Iskra z Księgowym poszli odwiedzić Cards’N’Darts i dowiedzieć się jak najwięcej rzeczy.
Słodki z Dziadkiem poszli szukać jakiejś studni dusz w katakumbach (spoza „terytorium” Lorda Scurlocka), z której mogliby zaczerpnąć jakiegoś ducha.

Wizyta w gralni Cards’N’Darts

O szczegóły opisu tego miejsca zadbałem potem, ale w raporcie mogę pozwolić sobie na opis już teraz: malowniczy budynek ze spetryfikowanego drewna oraz kolorowych (fioletowo-niebieskich) płytek podłogowych, w którym organizowane są cotygodniowe turnieje rzutów, bar oraz miejsce do grania w karty i kości.

Najpierw gracze chcieli po prostu rozejrzeć się postaciami po gralni, dowiedzieć się plotek, opinii o Kirabo, etc. Fortune Roll na sprawdzenie, jak dobrze im poszło. Księgowy rzucał, Iskra pomagała:

Fortune Roll (Consort) -> 4D -> [5, 4, 1, 2] -> Limited, partial effect.

Iskra dowiedziała się, że następny będzie 30th Ulsivet (za jakieś 6 dni). O Kirabo dowiedzieli się tego, że z jednej strony jest chętny do współpracy, z drugiej strony dość chłodny w interesach i mało wyrozumiały. Sam też jest „genderfluid”, chodzi w severoskich ciuszkach mieszając męske i żeńskie akcenty, no i oczywiście nosi ze sobą kolorową maskę zasłaniającą całą twarz.

Następnie dwójka postanowiła porozmawiać z samym właścicielem Cards’N’Darts, czyli Kirabo. Pod pretekstem zapisania się do tego turnieju w rzutki, Iskra przejęła pałeczkę i chciała przekierować rozmowę w to, jakie są powiązania Kirabo z Gray Cloaks, jak idzie interes. Action Roll, bo Severosi może wyczuć, że jest inwigilowany.

Consort (Risky/StandardGreat) -> 3D -> [6, 2, 2] -> You do it.
– Devil’s Bargain [+1D] -> dwójka Gray Cloaks zauważy Iskrę i Księgowego zakręcających wokól sienie Kirabo, zaczepią ich, jak tylko łajdacy wyjdą z lokalu.
– Push Yourself [2 Stress] aby podbić efekt.
– Amir pomógł za 1 Stress

Kirabo zaprosił dwójkę do osobnego pomieszczenia dla partnerów biznesowych, loży za kotarą. Wyjawiło onu, że założył biznes kilka lat temu. W ubiegłym roku jednak Bluecoats podczas nalotu zdemolowali gralnię i wyrządzili wiele krzywd; w tym odtąd Kirabo nie pokazuje się bez maski. Nikt nie zgodził się pomóc, nawet Konsulat Severoski czy [czasem odwiedzający Six Towers, na drobnych fuchach anty-duchowych] kawalerzyści z The Silver Nails. Jedyną opcją było to, aby współpracować z właśnie odrzuconymi z policji renegatami…

W zamian za renowację, ochronę i reklamę miejsca, Kirabo odprowadza pewną część dochodów dla Gray Cloaks.

Zostało dograć tę konsekwencję z Devil’s Bargain, kiedy dwójka postaci graczy opuszczała gralnię. Kobieta i mężczyzna w szarych faux-pas policyjnych umundurowaniach zaczęła wypytywać się Iskrę oraz Księgowego, kim oni są. Iskra poleciała na argumencie bycia „celebrytką z obrazu Raffello”. Księgowy już chciał użyć swojego noża, ale Iskra powstrzymała go. Czy to wystarczy, aby wyłgać się od Gray Cloaks? Action Roll w wykonaniu G2:

Sway (Risky/Standard) -> 2D -> [4, 6] -> You do it.
– Devil’s Bargain [+1D] – do Tuhana dojdzie wieść, że „Layla Acheros ma menadżera Amira”

Gadka na bycie celebrytką – która zapisała się na turniej i jest pod opieką swojego iruviańskiego menadżera – powiodła się.

Szukanie Studnii Dusz, czyli „Burzum – Dunkelheit” soundtrack

Słodki wraz z Dziadkiem postanowili pójść ambitniej i szukać dogodnej studni dusz na własny użytek. Mogli po prostu polować na pojedynczego ducha. Ich sprawa.

Gdzieś po drodze, Słodki wyjawił sekret Iskry: że to ona zabiła (rzutem sztyletem) 12-letniego siostrzeńca swojej przyjaciółki Stazii. Dziadka to poruszyło, zważywszy na analogię do jego wnuka…

Ale przejdźmy do samej akcji, przekrojowo. Ze względu na zdolność „Scout”, Słodki podbija Effect do zbierania informacji. Uznaliśmy, że kontekstowo, szukanie studni jako „miejsca, gdzie sięgnąć po ducha, aby spuścić go na Cards’N’Darts”, to „zbieranie informacji”. Gracz jeszcze wydał 2 Stress, aby podbić efekt. Rezultat? Effect Extreme! Dziadek oczywiście w tym pomagał…

Hunt (Risky/GreatExtreme) -> 5D -> [2, 2, 1, 4, 2] -> You do it, but there’s consequences.
– Pomoc Dziadka [+1D] za 1 Stress
– Push Yourself [podbicie efektu] za 2 Stress
– Devils’ Bargain [+1D]: na świat wyjdzie jakiś demon i będzie gdzieś w Six Towers szlajał się.

Dwaj Akorosi znaleźli więcej, niż chcieli. Znaleźli tę główną wyrwę w Doskvol, z której wylazło większość demonów oraz innych nadnaturalnych bytów. W fikcji, był to 4-metrowej średnicy krąg zbudowany z obsydianu i gwiezdnego metalu. W ramach Devil’s Bargain, na chwilę tafla wody pojawiła się w środku kręgu i „jakaś jasna esencja” wylazła z niej.

Konsekwencje? W całych tych katakumbach aż wyje od duchów-ech, które doprowadzają do strachu i szaleństwa. Po 2-harm dla obu! Można było całkowicie odperzeć tę konsekwencję za pomoca Resistance Roll (Resolve)
-> Dziadek odparł (1D -> 3, czyli 3 Stress), ale popadł w pierwszą swoją traumę. G5 wybrał „Paranoid” (szkoda, że nie Haunted),
-> Słodki użył Special Armor ze zdolności „Focused”.

Dwójka Akorosi postanowiła czym prędzej wyjśc z tych katakumbów, aby zawiadomić drużynę o sukcesie oraz zajściu.

Setup Maneuver for Score

Jak w nagłówku, to co się działo w końcówce Free Play, traktuję jak efektywną opcję nr 1 w rozdziale o Score, jak przeprowadzać prep pod preferowany typ Score’a. Nie był to rzut „Set Up” per se, raczej Action Roll który ma ustawić żądaną charakterystykę Score’a (Social Score, w kontekście negocjacji nawiedzonego lokalu).

Mianowicie jednym Action Roll postanowiliśmy sprawdzić, czy (i z jakim kosztem) uda się tego ducha napuścić na Cards’N’Darts. Rzucała Iskra. Jako prowadzący nie miałem wątpliwości na temat tego, co duch urządzi: na pewno sprawi, że interes Kirabo zacznie się walić i będzie potrzebował on pomocy. Stawka leżała w tym, czy ducha da się naprowadzić w odpowiednie miejsce…

Graczka miała też opcję zrobienia czegoś mniej desperackiego (użyć zdolności Ghost Ward), ale postanowiła pójść bardziej beztrosko.

Attune (Desperate/StandardGreat) -> 3D -> [6, 3, 4] -> You do it.
-> Push Yourself (2 Stress) za podbicie efektu.
-> Wpływ Duchomierza [+1D], ale na „5 lub mniej” prawdopodobnie uległby zniszczeniu.

Iskra przyciągnęła do tymczasowej współpracy ducha małej wyspiarskiej dziewczynki, zwanej Hine. To całkiem silny dziki duch.

Zgodnie z ustaleniami przed rzutem, na 4+ dostali też +1D do Engagement Roll.

Tutaj przeszliśmy do ustalania perymetrów pod Score.

Score [60 minut]

Gracze chcieli podjąć rozmowy negocjacyjne z Kirabo po fakcie nawiedzenia gralni. Miałem wątpliwości na ile podejście do Social (jednak zrobienie czegoś z tym duchem podchodzi pod elementy Occult), ale zarzuciłem te wąptliwości…

Method: Social (Negotiate/manipulate the vice den owner)

  • Miejsce: Gralnia „Cards’N’Darts” pod kontrolą Gray Cloaks (Six Towers)

Objective: Sprawić, że Kirabo będzie odtąd odprowadzać zyski na rzecz Misfortuners; być pod ich kuratela.
Loadout:  G2 wzięła „Normal”, pozostali – „Light”.

  • Misfortuners mają specjalny upgrade „Assassin Rigging”, który daje im „+2 free load to weapons and gear”.

Engagement: 3D -> [1, 2, 3] -> Bad Result (Desperate starting position)

  • +1D za czysty fart [standard]
  • +1D za setup maneuver.
  • +1D bold or daring [bo i tak muszą skonfrontować się z własnym duchem]
  • +1D vulnerability [bez rozwiązania sprawy ducha Hine, Kirabo jest bezradny]
  • -1D many factors [claim należy do Gray Cloaks, sprawą zainteresować się może: The Dimmer Sisters, Lord Scurlock, The Spirit Wardens, etc.]
  • +1D pomoc od Lorda Scurlocka
  • -1D intereferencja od Roslyn Kellis, rywala z karty Dziadka.

Gracze stają się przesądni z tymi Engagement Roll. Teraz rzucała G2, na trzech kościach żadnej choćby „4”.

Jak rozpoczęliśmy?

Był to dzień 26th Ulsivet.

Niestety, Kirabo okazał się wstępnie niedostępny. Listownie poinformował, że „negocjować będzie dopiero po tym, jak duch zostanie wypędzony z gralni”. Skitrał się w swoim mieszkaniu nieopodal…

Po tym jak czwórka łajdaków weszła do środka w celu poszukiwania ducha, z zewnątrz usłyszeli przyjazd powozów z akoroskimi kozami. Dwunastka uzbrojonych po zęby łowczyniach-duchów (The Dimmer Sisters) wraz z Roslyn Kellis na czele zawiadomiła o „łapaniu tego ducha pachnącego niczym wyspiarski likier”.

Jak poszło dalej?

G4 przywołał Flashback polegający na tym, że zadbał on o adekwatną liczbę uzbrojonych akolitów-ochroniarzy z The Circle of Flame. Efektywnie Acquire Asset w ramach retrospekcji (1 COIN wyjęte ze Stash). Gracz rzucał Tierem swojej frakcji, musiał rzucić Tier II, miał +1D za sojuszniczą frakcję której właściwie jest członkiem (Ósmy w kręgu). Zdał, głównie dzięki zdolności „Connected”, która podbija mu poziom rezultatu dla Acquire Asset…

Uzbrojony w tę nową sytuację (oraz własną kohortę Rachmistrzów), Księgowy rzucił do Roslyn aby „spierdalała”. Ona mu odpowiedziała to samo, aby „spierdalali”, i sama wyciągnęła swój dwulufowy pistolet.

Doszłoby tu do negocjacji, gdyby nie Dziadek, który paranoicznie nie wytrzymał i rzucił się na Roslyn, z nożem na strzelaninę. G4 chciał powstrzymać G5, więc gracze zgodzili się na przeciwstawne Fortune Roll:
Księgowy (Prowl): 4D -> [5, 5, 3, 1] -> „5”
Dziadek (Prowl): 5D -> [6, 6, 5, 5, 1] -> „6+6”.
Obaj zainwestowali sporo Stresu w rzut, a Dziadkowi ktoś pomagał (Słodki?). W rezultacie, Amir nie ma jak ręką zatrzymać rozpędzonego Akorosiańczyka…

Powiedziałem G5, że wstępnie musi najpierw odeprzeć (lub wziąć na klatę) konsekwencję bycia postrzelonym przez Roslyn, zanim do niej dobiegnie i jej coś zrobi. Gracz użył jednak zdolności Devil’s Footstep, aby w fikcji wielkim susem przeskoczyć do niej w tempo. Za 2 Stress. To sprawiło, że kwestia kul pistoletowych została zepchnęta do spektrum konsekwencji samego Action Roll:

Prowl (Desperate/Standard) -> 4D -> [2, 5, 1, 5] -> You do it, but there’s consequences
– Amir pomógł [+1D] za 1 Stress

Dziadek dał radę zaszlachtować Roslyn, ale gdzieś w ostatnim momencie pośmiertne podrygi mięśni palców na spuście kobiety odpaliły broń. 3-harm za ranę postrzałową. W tym miejscu G4 zawiadomił o zdolności „Mastermind”, która pozwala Księgowemu (za Special Armor) ochronić towarzysza. Dzięki temu rana Dziadka spadła do 2-harm.

Zanim przeniosłem spotlight dalej, wprowadziłem w życie to, co właśnie się dzieje. Strzelanina pomiędzy The Dimmer Sisters a akolitami z The Circle of Flame. Zastanowiłem się jak to nietrywialnie zaaranżować. Nie podobała mi się perspektywa akcji grupowej, w której pojedyncza „szóstka” (na sześć podmiotów rzucających) zniwelowałaby wpływ wrogiej dobrze uzbrojonej kohorty rozmiaru Tier II.

Zdecydowałem się na rozwiązanie zegarowe w stylu „dwa zegary gangów NPC, ale odwrotność Racing Clock, bo regulują kiedy gang ma dosyć (straty, morale, etc.) i wycofuje się z walki. Oba gangi zaczynają z zegarami na 0/6. Kohorta „Rachmistrzowie” traktowana jest jako asset do bieżącego wykorzystania przez graczy…

Spotlight przeniósł się na G2. Iskra zastanawiała się między granatem a dużą bomba; wybrała to pierwsze, bo działa w kilka sekund. Rzuciła granat w jedno z miejsc, gdzie Siostry zaczynają chować się za powozy i strzelać. Action Roll. Efekt „Standard”, bo mimo atakowania na własną rękę, dzięki granatowi ma potency.

Wreck (Desperate/Standard) -> 4D -> [5, 1, 3, 2] -> You do it, but there’s consequences.
-> Pomoc Księgowego [+1] za Foresight [1/2]
-> Devil’s Bargain o źródle ostatnich granatów: kradzież ze zbrojowni The Silver Nails [+3 HEAT]
-> BTW, samo użycie granatu ma cechę „Conspicuous”, czyli +1 HEAT

„Bum” zraniło parę Sióstr, zabiło jedną z nich. Zegar „Dimmer Sisters” na 2/6. Jednak jeden z granatów wroga zdążył się przetoczyć w okolice Iskry (bez zawleczki!) i dotkliwie ją zranił za 3-harm. G2 użyła tutaj Armor, zmniejszając ranę do 2-harm.

Słodki był w relatywnie najlepszej sytuacji, bo ciągle był w środku. G5 jednak poprosił mnie o to, czy może sytuację uczynić bardziej desperacką, w zamian za lepszy Efekt. Zgodziłem się, pod warunkiem, że w fikcji Słodki wyskoczy z okna i wejdzie w środek strzelaniny. Tak też się stało. Słodki sięgnął po swoje pistolety i strzelał jak popadnie! Ogółem gracz tak zainwestował w rzut, że suma summarum z „Risky/Limited” zrobiło się „Desperate/Great”. Dlaczego „Limited” na starcie? Jedna osoba walcząca z całą grupą ludzi jak Tier II, plus kompensacja za „Fine pair of pistols”.

Hunt (Desperate/StandardGreat) -> 5D -> [2, 2, 1, 1, 3] -> It’s the worst outcome.
– Push Yourself [2 Stress] dla podbicia efektu
– Pomoc Księgowego [+1D] z Foresight [2/2]
– Push Yourself [2 Stress] za +1D

Dym i brak słońca w tym świecie sprawił, że Słodki strzelał po wozach i kozach, ale nie po ludziach. I zarobił też kulkę z muszkietu (3-harm), której szkodę ograniczył pancerzem (2-harm).

W tym miejscu postanowiłem w fikcji sprawdzić, jaki jest postęp strzelaniny. Fortune Roll każdej z obu grup:
– The Dimmer Sisters [2D] -> [4, 1] -> +2
– The Circle of Flame [2D] -> [4, 3] -> +2
Zatem „Siostry” są na 4/6, dość blisko zaniechania walki. „Akolici” zaś dopiero na 2/6.

Wprowadziłem też zegar „Przybycie Bluecoats ze wsparciem Inspektorów”, na 0/6.

Przeniosłem spotlight na G4 i G5, pytając się ich postaci, co robią w środku strzelaniny (nad Dziadkiem świstały kule!). Po krótkiej rozmowie obu graczy, wyszło, że Księgowy wychodzi z inicjatywą. Podkrada się przez dym i ciemności, aby spróbować podkraść się i zabić jedną czy dwie Siostry. Angażuje się sam vs aktywne kilka osób, więc efekt Limited.

Prowl (Desperate/Limited) -> 5D -> [2, 6, 4, 6, 2] -> Critical Result!
– Devil’s Bargain [+1D]: Gracz zaakceptował to, że malarz Raffello zacznie mieć urywki pamięci i przypomni sobie parę wydarzeń z tego, jak Misfortuners inscenizowali rzekome morderstwo jego muzy, Candry. Pojawi się jego zegar śledztwa od następnego Downtime! [wiem, z dupy, ale chyba to wtedy graczowi zaproponowałem…]
– Dziadek pomógł [+1D] za 1 Stress

Dzięki krytycznemu sukcesowi, postęp zegara na zwalczenie The Dimmer Sisters wskoczył na na 5/6, a na 6/6. Amir okazał się zadziwiająco lepszy niż skrytym zabijaniu! Kohorta „Sióstr” rozpoczęła pieszy odwrót!

Albowiem rzucając na Fortune Roll obu grup (The Dimmer Sisters, Rachmistrzowie) po 1D, wypadł mi remis, w fikcji dalej nierozstrzygnięte było to, czy coś z łowczyniami duchów stanie się. G4 zawzięcie chciał doprowadzić do ich dobicia i wyrżnięcia. Zatem sprawdziliśmy za pomocą Fortune Roll, jak dobrze Księgowy poprowadził akolitów z The Circle of Flames na to dobijanko:

Fortune Roll (Command) -> 3D -> [6, 2, 1] -> Standard effect.

Zatem frakcja The Dimmer Sisters już nie ma jednej z dwóch kohort!

W tym Score zostały dwie sprawy: duch Hine oraz rozmowa z Kirabo po tym wszystkim.

Iskra postanowiła dobrowolnie dać się opętać dziewczynce Hine, aby wraz z nią wyjść z „Cards’N’Darts”. Albowiem coś może pójść nie tak, był to Action Roll.

Attune (Risky/Standard) -> 3D -> [4, 3, 4] -> You do it, but there’s consequences.
-> Chyba Słodki pomagał [+1D] za 1 Stress

Duch został przeniesiony z budynku na wnętrze Iskry, lecz Hine przywiązała się do Layli jak do mamusi. Nie da się łatwo odpędzić! Przypomniałem graczce, że 36th Ulsivet, Iskra otrzyma poziom Traumy za utrzymywanie w sobie dzikiego ducha! 10 dni na pozbycie się go lub zaakceptowanie nieuchronnego losu!

Rozmowa z Kirabo w jego mieszkaniu była niemal jak z płatka. Amir pokazał mu głowę Roslyn i powiedział w szorstkich krótkich słowach, że „odtąd lokal należy do Misfortuners, Kirabo jest tylko menadżerem”. Chciałem – jako prowadzący – nawet zgodzić się na brak rzutu, ale coś mi w głowie świtało, że to odrobinę za mało. Że coś może się stać, Kirabo może postawić warunek, albo któryś z policjantów może się zjawić. Dlatego Action Roll z pozycji Controlled.

Command (Controlled/Great) -> 5D -> [6, 1, 4, 5, 2] -> You do ity.
-> Push Yourself [2 Stress] za +1D
-> Ktoś musiał pomagać w tej rozmowie [+1D] za 1 Stress.

Tym razem Księgowy oraz cała reszta byli zbyt zdeterminowani, aby dać miejsce NPCowi na jakiekolwiek dyskusje, na gorąco.

W tym momencie Księgowemu weszła czwarta Trauma („Paranoid”). Szkoda, że gracz jakoś mocniej mi tego nie oznajmił, bo teraz słabo pamiętam dokładnie moment otrzymania tej Traumy.

Usprawnienie gangu „Hardened” sprawia, że Księgowy dalej jest w grze (+1 trauma box).

Pay-Off

Payoff: 

  • 3 REP [Różnica w Tier 2-1=1, czyli 2+1 w REP]
  • 6 COIN 
    • +Passive Income: 2 COIN [Biuro Rachunkowe piorące dotację od Konsulatu Iruviańskiego]

HEAT: 6+1 (Wild; well-connected target)
Entaglement (2 HEAT, Wanted Level 1): Gang Trouble or The Usual Suspects
Relacje z frakcjami:
The Dimmer Sisters: -2 [z -1 do -3; dochodzi do Wojny]
The Gray Cloaks: -2 [z 0 do -2]
The Inspectors: -1 [z 0 do -1]
Bluecoats: +1 [z -1 do 0; wydział policji kanałowej to teraz +1]
Zastanawiałem się nad poprawą relacji z Lordem Strangfordem, lecz cały Score był obramowany tak, aby żaden „Szary Płaszcz” nie ucierpiał fizycznie. Plus wielka strzelanina w Six Towers. To nie robi dobrej prasy…

Entaglement (The Usual Suspects):
Gracze wydelegowali Tuhana, aby dał się przesłuchać komisarz Amelii w Six Towers (resztki po granacie od The Silver Nails). Już gracze chcieli testować jego 4D w Fortune Roll czy w ogóle czymś oberwie (2-harm, albo gang +2 HEAT), ale G2 przekonała resztęm aby bezpiecznie wydać 1 COIN na łapóweczkę.

Downtime [25 minut]

Nie wierzę, że tak wiele akcji w Downtime zajęło nam tak mało czasu! Wyrabiamy się! Co prawda wojna oznacza „tylko jedna akcja darmowa”, ale i tak wydano mnóstwo COIN i troszkę REP…

Darmowe akcjeAkcje [1 COIN lub 1 REP]
G2 (Iskra)Indulge Vice (-6 -> -7)[1 REP] Recovery (+3; 3/4)
[1 REP] Recovery (+5; 8/4 -> 4/4 -> 0/4)
[1 COIN] Long-Term Project – Maddox jako kontakt (+1; 1/8)
[1 COIN] Long-Term Project – Maddox jako kontakt (+2; 3/8)
G3 (Słodki)Indulge Vice (-6 -> -8)[1 COIN] Recovery (+2; 2/4)
[1 COIN] Recovery (+5; 7/4 -> 3/4)
[1 COIN] Recovery (+5; 8/4 -> 4/4 -> 0/4)
G4 (Księgowy)Long-Term Project – Mardin Gull jako kontakt (+2; 8/8)
[Calculated] Training: Resolve (+1 xp to track)
[1 COIN] Reduce Heat (-2)
[1 COIN] Long-Term Project – Szlachectwo (+2; 2/12)
[1 COIN] Long-Term Project – Szlachectwo (+1; 3/12)
G5 (Dziadek)Indulge Vice (-5)[1 REP] Recovery (+3; 3/4)
[1 COIN] Recovery (+5; 8/4 -> 4/4 -> 0/4)
[1 COIN] Training: Prowess (+2 xp to track)
[1 COIN] Training: Personal (+1 xp to playbook)
Co myślicie o takim przedstawieniu aktywności Downtime?

Zaraz po usunięciu HEAT (tych dwóch), gracze rzucili na zyski z Vice Den. Wzór to „najwyższa kostka z rzutu na Tier gangu, minus HEAT”. Rzucono „6”, zatem dodatkowe 6 COIN dla gangu! Efektywnie gang w ramach Downtime (Pay-Off jest częścią fazy Downtime) zarobił aż 14 COIN!

Gracze wydali 3 REP oraz 11 COIN w tej fazie rozgrywki. Ten fart z rzutem na Vice Den należy więc rozpatrywać w kategorii dupochronu…

Ten projekt Księgowego na temat szlachectwa wydaje się supermocny w fikcji, ale weźcie pod uwagę podbudowę (kontekst) w fikcji: od sojuszniczych relacji ze śmietanką towarzyską Doskvol (The Circle of Flame) i znajomości z Elsterą Avrathi (pierwsza sekretarz Konsulatu Iruviańskiego), wejście w vice typu Obligation (The Circle of Flames – służba jako akolita), po budowanie swojego Stash (od paru sesji ma 3D do Lifestyle Roll), aż po dołączenie do „Kręgu Płomienia” jako Ósmy i wykorzystywanie pozostałej Siódemki. Na pierwszym Downtime kampanii, graczowi nie pozwoliłbym na odpalenie zegara „kiedy staniesz się szlachcicem” z marszu.

Poza tym, to drugi sezon. Chcę zobaczyć grę w jej mid- czy late-game. Eksperymentuję z kilkoma rozwiązaniami w ramach narzędzi i wskazań z podręcznika. Jak postać na dopiero 20. sesji zostanie nobilitowana, to naprawdę nie widzę w tym nic arcyzłego. BitD to nie gra, w której dopiero po setnej sesji masz prawo zapytać się Mistrza Gry, czy ponownie rozpatrzy twoją prośbę o drogę, jak postać ma zasłużyć na nobilitację….

Jakby ktoś się pytał: o ile wszystkie rany łatała Iskra na Physicker (Tinker 3, +1D do akcji Recovery), to sama poszła do przyjaciółki-kontakt Stazii.

End-Of-Session

Layla „Iskra” Acheros: 6 xp (2+2+2)
Willem „Słodki” Sevoy: 4 xp (2+2+0)
Amir „Księgowy” al-Basir Hammad: 6 xp (2+2+2)
Daniel „Dziadek” Keffermüller: 5 xp (1+2+2)

Gang Misfortuners: 5 xp (0+2+1+2)

Gang po raz kolejny robi mnóstwo rzeczy – które pokazują unikatowość Misfortuners oraz ich głównych indywiduów – ale mało standardowych rzeczy The Assassins. Czy to źle? Absolutnie nie, po prostu któraś tam sesja z 0 xp za kryterium The Assassins…

Gracze przyznali, że Misfortuners znów wraca do swojej starej reputacji „Wild”…

G2 (Iskra) już wzięła zdolność Compel z playbooka Whisper. Dzięki temu sama może spróbować przekonać ducha-dziewczynkę Hine, aby zeszła z Pijawki…

Gang ma kolejny rozwój, więc +3 (Tier+2) do Stash dla każdej postaci gracza. Gracze jednogłośnie wybrali zdolność Patron, w fikcji obierając Lorda Scurlocka jako patronizującego. Swoją droga, gdyby nie stan wojny i obniżony Hold (ze Strong na Weak) oraz wydanie tych 3 REP, już na początku następnej sesji gracze mogliby zdecydować o awansie na Tier II…

Wnioski/Feedback/Podsumowanie

Dla graczy to była najlepsza sesja tej kampanii od jakiegoś czasu; przynajmniej w tym sezonie Misfortuners. G5 wręcz powiedział coś takiego, że „u nas zawsze coś się dzieje, w przeciwieństwie do Amerykańskich Bogów”. Trochę to ciekawe, że osiągnięto to za pomocą bardzo nieudanego rzutu na Engagement…

Gracze nie czują się źle z tym, że wysiłek z poprzedniej sesji w celu uniknięcia wojny z The Dimmer Sisters został zatarty w momencie, w którym G5 zagrał pod paranoję i zemstę na Roslyn (zabiła syna Dziadka, więzi go jako ducha w butelce).

Dwie Traumy sprawiają, że dla postaci nie była to łatwa sesja. Pierwsza Trauma dla Dziadka, po pięciu sesjach. Księgowy ma 4/5 po siedemnastu, na których uczestniczył…

Dla mnie to będzie sporo przygotowań przed następną sesją, o reakcje świata. Co zrobi The Dimmer Sisters, które prawie już przygotowało atak na Misfortuners, ale teraz straciło jedną z dwóch kohort? The Inspectors raczej też powinni zareagować na tę strzelaninę na ~30 osób, podobnie jak Lord Scurlock (chociaż jakiś nowy zegar mu dać). Co zrobią Gray Cloaks? Jeszcze nie wiem, jak duży zegar dać Raffello na jego własne śledztwo „czy naprawdę Candra nie żyje”…

Dodajmy do tego Devil’s Bargain oraz sprawy „z fikcji”, którymi wjadę we Free Playu:

  • Tuhan na pewno odwiedzi Księgowego w jego biurze, w sprawie „menedżerowania Iskrze”.
  • Eldrin Prichard [vice purveyor] zmartwi się tym, że jego ukochany Słodki raz wpadł na Barkę Przyjemności jak po bitwie.
  • Kontakt u Mardina Gulla sprawia, że więcej niuansów wojny w Crow’s Foot będzie znane Księgowemu.
  • Ustalić, czym jest ten demon wywołany ze Studni (jak silny, charakterystyki) i ewentualnie jaką może mieć on agendę.

Podsumowując, to będzie cała beczka wątków, których rozwiązanie wszystkich zbiegnie się z końcem drugiego sezonu; zarazem całej kampanii.

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Wesprzyj mnie kawą, herbatą czy inną używką, jeśli chcesz czytać kolejne raporty z sesji!

Autor: Mansfeld

Gram w tabletop RPG od kilkunastu lat, bloguję od 2010 roku. Napisałem parę artykułów na Poltergeist, popełniłem ze dwie miniatury fabularne oraz jakiś dodatek fanowski do Dungeon World. Ważne to tak bardzo, jak łzy podczas deszczu.

1 komentarz

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s