[BitD] Misfortuners S2E15 – Trudne Sprawy

Raporty z kampanii gangu Misfortuners można zobaczyć:
– Sesje nr 1-17 na starym blogu
– Sesje od 18-stej w dal na nowym blogu.

Sesję tę zdominowało to, że tuż przed nią jeden z graczy oznajmił nam, że to jego ostatnia sesja. G5 czuje się w obowiązku, aby od 15 maja reanimować lokalny klub erpegowy, a to będzie mu kolidować z sobotnim graniem. To sprawiło, że zrobił nam się taki mini-finał sezonu drugiego. Jakby jego kulminacyjny punkt…

Ta sesja trwała ledwo 3,5 godziny, ale nikt jakby tego nie zauważył. I tak na feedbacku spędziliśmy jak zwykle godzinę…

Gang „Misfortuners” (z siedzibą na południu Six Towers)
Typ: Assassins
Tier/Hold: 2/Strong
Dostępne Claims: Turf + Vice Den + Infirmary
Zdolności Specjalne: Deadly, Crow’s Veil, No Traces, Patron, War Dogs, Accord
Usprawnienia:
– Specjalne: Hardened, Assassins Rigging, Elite Thugs
– Standardowe: Boat (2/2), Hidden, Quarters, Secure (1/2), Workshop, Quality Weapons, Training (Insight, Prowess, Resolve), Mastery (1/4)
Kohorty: Rachmistrzowie (Thugs, Loyal/Principled)
Obecni członkowie „Misfortuners”:
G2Leech zwany Layla „Iskra” Acheros (Dagger Isles)
G3Hound zwany Willem „Słodki” Sevoy (Akoros)
G4Spider zwany Amir „Księgowy” al-Basir Hammad (Iruvia)
G5Vampire zwany Jason „Synek” Keffermüller (Akoros)

Co zdarzyło się na sesji?

Cała sesja mocno obciążona była potężnym ładunkiem emocjonalnym. Podczas Free Play, G3 zorganizował scenkę w siedzibie gangu, w wyniku której to postacie zwierzały się kolejno z każdych „występków na boku” (kolejność losowa):

  • Iskra przyznała się do zabicia swojej przyjaciółki Stazii oraz jej siostry (to ich czwórkę dzieci ma w Vice – Obligation).
  • Słodki konstruuje Hull w tajemnicy przed Amirem, ale zataił przed Iskrą to, że chce wstawić tam ducha Stazii (jak ją złapie), a nie Kristova.
  • Synek przyznał się do urywania łba jakiegoś pracownika doków (poprzednia sesja).
  • Amir też przyznał się do impersonifikacji Karmazynowego Mściciela.

Sam Jason zawiadomił o tym, że „po ostatnim skoku wyjeżdża z miasta”. Dosłownie, będzie chciał jakoś koleją wyjechać biletem w jedną stronę…

We Free Play działy się jeszcze dwie rzeczy. Druga dotyczyła pomysłu na Score: gracze chcieli poskromić Setarrę (Księgowy zna odpowiedni rytuał), ale zastanawiali się, jak ją zwabić.

  • G4 postanowił, że zaatakuje zegar Bluecoats o śledztwie w sprawie Karmazynowego Mściciela. To jest, Księgowy wysłał list do szefa policji lorda Gustava Clellanda z tym, że „posiada na niego haki, jakie nikt nie posiada” (wcześniej zrealizował Long Term Projekt o tym) i „prosi o zamknięcie sprawy”. To było Desperackie, dopłacono 2 Stress, aby sprowadzić efekt do Standard.
    • Rezultat to „3, 2, 4, 2”. Udało się, ale jako prowadzący nasłałem skarbówkę z Ministry of Preservation na to biuro rachunkowe Amira oraz (pomagającą w teście) „Pannę Piratkę” Iskry.
    • Konsekwencje to po 3 COIN do zapłaty, dla obu postaci. Była jeszcze konsekwencja „Konsulat Iruviański wycofuje się z dotacji +2 COIN co Score”, ale G4 odparł tę konsekwencję (na farcie, rzucił kryta na Resistance Roll, wyleczył 1 Stress).
  • G2 wpadła na pomysł, aby zorganizować grubą imprezę w katakumbach w Six Towers, gdzie kiedyś odnaleziono Studnię Dusz (największy portal na duchy i demony w Doskvol). Rzut na Lifestyle Roll zagwarantował to, że Setarra przybędzie.

Score

Dla kontekstu, przytaczam ten rytuał Amira:

Wzięcie Demona w Służbę
“What does the ritual do and how is it weird?” Podporządkowanie sobie demona pod służbę (nie jest to obustronny kontrakt!)
“What must I do to perform the ritual, and what is its price?” Opracowanie rytuału to projekt 12-częściowy. Potrzebny Action Roll na Attune, na samo zwieńczenie rytuału, plus jedna akcja downtime i 3 Stress. Tzw. „ofiara” ma dwie wersje:Przy Studni Wrotach w Six Towers: Księgowy oraz demon muszą przy nich być.
Alternatywa: wydanie gwiezdnego metalu w ilości odpowiadającej 1 Load.
“What new belief or fear does knowledge of this ritual and its attendant occult forces instill in you?” Amir boi się, że demon Harvale Brogan (lider The Circle of Flame) pozna tajniki rytuału i sam zacznie się w ten sposób bawić.

Engagement Roll [2D] wypadł fartownie: dwie szóstki! To sprawiło, że pierwsza przeszkoda (identyfikacja Setarry, wyglądająca jak zwyczajny gość) została pokonana. Szybko zidentyfikowano ją jako „tego akoroskiego młodego skarbówkowego w okularach”. I tak dodałem zegar „Kiedy duchy wjadą na imprezę” (8-częściowy), bo obecność demona przyciąga duchy krążące wokół Studni…

Wydano zaledwie 4 COIN na sekwencję flashbacków jako akcje downtime: zdobycie odpowiedniej ilości gwiezdnego metalu (G4), aby skonstruować specjalną klatkę na demona (G2). Oba Tier 5 (Acquire Asset + Crafting) „Zaledwie”, bo już rzut na konstrukcję był dobry i nie wygenerował dodatkowych kosztów (Tier 2 + Workshop + Strange Methods + „6” z kości).

Jak przewidujecie, na Setarrę spuściła się z góry ta klatka (G3 rzucał Słodkim na jego Hunt), udało się bez konsekwencji. Mimo wszystko, zastosowałem jedną z jej mocy (Impossible Geometry) i postacie graczy musiały zmierzyć się z niejednoznaczną i niezrozumiale zmieniającą się geometrią okolicy. Nawet był zegar 10-częściowy na efektywne teleportowanie całej piątki (Setarra w klatce + czwórka BG) do posiadłości Lorda Scurlocka.

Co ciekawe, wyzwaniem było też to, aby zrozumieć tę zmieniającą się rzeczywistość. Synek osiągnął to za 1 Stress (zdolność Arcane Sight), Iskra dała radę przebić się przez osnowę rzeczywistości (akcja Attune).

Sam rytuał związania Setarry był chyba najmniej trudnym elementem tego Score’a. Ot, gracz wybrał mniej desperacką opcję (Attune), więc wstawiłem zegar 4-częściowy na dostrojenie Setarry pod rzeczywistość Księgowego. Kiedy zegar wpadł na 3/4, Synek (G5) cisnął antydemonicznym amuletem w Setarrę i nawet trafił, ale wypadło maksymalnie „5”, więc Jason zmagał się z dodatkową antywampirzą naturą tego amuletu (odparł te 3-harm za pomocą Resistance Roll).

Koniec Score’a podsumuję w punktach:

  • Synek chciał zapolować na okoliczne duchy, aby je zjeść (zbić sobie Stress), ale wypadło mu „1, 1, 1”. Może zregenerował sobie jeden Stress, ale goniła go jakaś setka duchów. Uciekł od nich (Resistance Roll), znów fartownie, na krycie (-1 Stress)!
  • Iskra zaradziła temu, aby zegar o tych duchach został zneutralizowany (był 4/8). Co prawda musiała jeszcze radzić sobie z duchem Kirabo (prawowitym właścicielem jej przybytku), ale dzięki „ghost scourge” dała radę złapać go.
  • Setarra – już pod kontrolą Księgowego – dorwała tych dwóch szpiegów nad sklepieniem na zewnątrz. Okazało się, że to była akorosko-iruviańska para bliźniaków (siostra, brat) pod pseudonimem operacyjnym „Veleris”. Ostatecznie zostali skłonieni do współpracy jako podwójni agenci (domyślnie szpiegują dla The Hive), ALE:
    • Rozegrał się Power Struggle (Księgowy vs Słodki) o to, czy szpiedzy zostaną zastrzeleni. Słodki wygrał, więc jednak nie.
    • Słodki w rzucie na przekonywanie do współpracy osiągnął „reduced effect”, więc okazało się, że kobieta „nie chce współpracować”, bo „Misfortuners zabili ich ojca, Orlana Hovhannesa”. G3 odparł i tę konsekwencję, wiedząc że 1 Stress dzieli go od jego pierwszej Traumy. Odparł, z krytem!
      • Powyższe uzasadniono tym, że to The Cleaners (jacyś asasyni Tier 1, współpracujący z Djera Maha, liderką The Hive) załatwili tamtego dyplomatę, na początku roku.

Downtime

Najciekawsza rzecz (oprócz próby aresztowania Willema Sevoya) to zakupienie biletu w jedną stronę do północnych ziem Tycherosi przez Jasona. Ustawiłem to jako Tier 6 dla Acquire Asset, które oczywiście realizował Księgowy (+4 COIN dopłacił już Synek).

Księgowy miał Overindulgence (dwie akcje Indulge Vice, przekroczył o 1 Stress), G4 wybrał opcję „brag abou your exploits” (+2 HEAT). Efekt? Wyszliśmy z sesji na Wanted Level 4!

Poza tym, zrealizowano kolejny etap Hull. Postanowiliśmy, że etapy nie muszą być robione w kolejności: zrobiono piąty etap (Outer Shell), zostawiając czwarty (Soul Vessel) oraz szósty (Features) na później. Miał to związek ze sporem Iskry i Słodkiego odnośnie tego, czyjego ducha memento użyć jako ten wymagany rzadki materiał.

Konsekwencje Score’a

REP 3, COIN 0+2+2, HEAT 4+1,
– Rep 2+1, za Score przeciwko demonie Setarrze (Tier III)
– Te 4 COIN wpadło jako kumulacja bonusów (Konsulat Iruviański, „high-class target” z Envoy).
– Gracze zdecydowali, że cały Score był głośny i dość chaotyczny (ujarzmianie demona w środku imprezy).
Entanglement (wtedy jeszcze Wanted Level 3, Heat 7): Arrest
– Doszło do próby aresztu Willema „Słodkiego” Sevoya, pod jego posiadłością w Brightstone.
– Przekupił ich za pomoca 6 COIN.
Zmiany w relacjach z frakcjami:
– Lord Scurlock – 3 [teraz 0] -> to mocniejsze niż utrata Claima, to utrata Najważniejszej Dla Niego Osoby!
– Path of Echoes -1 [teraz 0] -> dodam, że we Free Play, Iskra skonsultowała się z lordem Cassiusem Morą o tym, „jak zwabić demona i przed nim zabezpieczyć się”. Path of Echoes wyraziło chęć zdobycia Setarry. Teraz skoro wiedzą, że „Setarra jest w posiadaniu Księgowego”, zaszła kolizja interesów!

Wrażenia, spostrzeżenia i wnioski z sesji

Gang awansował na Tier 3 (hold Weak). Skąd zdobył na to hajs (wymagane 12 COIN)? Przeczytacie to w „Triviach z sesji”…

Gracze docenili to, jak załatwiłem wątek z tym tajemniczym Velerisem: to bliźniaki (uzasadnia to ich wszechobecność), Akorosi-Iruviańczycy (skąd znali język Hadrathi) plus ich motywacja, aby szpiegować Misfortuners. Przyznam, że to ostatnie wyszło mi emergentnie: na rzucie z pozycji Controlled graczowi wypadło „4”, wiec zdecydowałem, że bliźnięta poróżni osobisty powód. Nie planowałem tego; pierwsze urywki informacji o tym, kim jest Veleris, zacząłem przygotowywać dopiero kilka sesji temu, patrząc na to co wyniknie z fikcji oraz rzutów…

Myślałem, że ten zajebisty rzut na Engagement Roll sprawi, że potencjalnie zajebiście trudny Score (poskramianie demona) znów będzie trywialny. Nie był. Gracze czuli, że znów są na krawędzi pasków Stresu, a dowolna porażka mogła całkowicie popsuć plan i pociągnąć kaskadę konsekwencji oraz reakcji…

Ja z pozostałą trójką graczy mamy plan, aby spróbować domknąć Sezon Drugi w dwie sesje. Gracze chcą od razu skoczyć do Lorda Scurlocka, ale po drodze chcą jeszcze zrobić co najmniej jeden Score o czymś innym.

Szkoda, że G5 musiał poświęcić tę kampanię. Świetnie wpasował się w tę kampanię; nabrała ona dodatkowych warstw, gracz przetestował nawet playbook Vampire oraz doświadczył śmierci swojej postaci. Był z nami na przestrzeni piętnastu tygodni!

Trivia z sesji

  • W samym Score wypadły aż trzy krytyczne rezultaty (dwie szóstki lub lepiej). Jedyna porażka to te polowanie na duchy przez Jasona.
  • W scenie załatwiania biletu do Tycherosi, G5 przekierował resztę Stash na COIN prosto do gangu. 24 Stash -> 12 COIN. OK, teraz brzmi to jak pro gamer move, ale w sumie nie jest to zabronione w grze…
  • Słodki dalej pracuje na kontaktem z kuzynką Suzanne Sevoy (obecnie projekt 3/8)
  • Jak już wspominamy Suzanne Sevoy, G3 odrzucił Devil’s Bargain o tym, że Suzanne znajdzie się w klatce z Setarrą (podczas akcji zrzucania klatki).
    • W temacie Devil’s Bargain, nikt poza tym nie zapytał się o nie. Ciekawe.
  • Iskra zakończyła projekt pozyskania Ulfa Ironborna jako kontakt (8-częściowy).
  • Gracze wybrali już awans dla swojego gangu (exp się zgadzał), czyli drugi poziom Secure (zabezpieczenia przeciwmagiczne) oraz druga kratka w Mastery.

Ten tekst powstał dzięki wsparciu: Jędrzej Śmietański, Michał Laskowski. Dziękuję!

Dodaj komentarz