[BitD] Misfortuners S2E10 – Opowieści Tysiąca i Jednego Pojedynku

Kontynuuję relacje z kampanii „Misfortuners”, która to już trwa 23-cią sesję. Sesje nr 1-19 możecie przeczytać na blogu archiwalnym, pod tagiem Misfortuners.

Ostatnio mamy szczęścia do kompletu graczy. Poprzednio zabrakło nam graczki (G2), tym razem innego gracza dopadła pandemia (G5). Znów graliśmy 1+3.

Sesja wypadła bardzo dobrze, z poprawką na Score, który szału nie robił. Ot, był poprawny. Swoją drogą, po raz pierwszy w tej kampanii przetestowaliśmy emergentną zmianę postaci, przez jednego z graczy.

Wróciliśmy też do trybu „kończymy grę na Downtime”.

Niestety, w czasie spisywania tego raportu, Roll20 miał awarię polegającą na wyświetlaniu rzutów z kart postaci w archiwach czatu. Innymi słowy, tak do połowy Free Play będziecie widzieli moje czyste zgadywanie, do czego doszło według mechaniki. Na szczęście pamiętam to, co najistotniejsze (rezultat tych rzutów + Devil’s Bargain)…

Uczestnicy Sesji

G2Leech zwany Layla „Iskra” Acheros (Dagger Isles)
G3Hound zwany Willem „Słodki” Sevoy (Akoros)
G4Spider zwany Amid „Księgowy” al-Basir Hammad (Iruvia)
-> [Guest appearance] Cutter zwany Hussein Atiya Abdul Hafeez „Naq’ib” Al-Qatrani (Iruvia)
G5Lurk zwany Daniel „Dziadek” Keffermüller (Akoros)

BTW, G4 przegina trochę z nabijaniem się z imion arabskich…

Trójka graczy czyli G2 to graczka, G3, G4 to gracze

G3 wybrał zdolność „Ghost Fighter” z playbooka Cuttera. Dalej uważam, że playbooki w BitD to iluzja…

Downtime #1 [60 minut]

Entanglement

Mając do wyboru „Gang Trouble” lub „The Usual Suspect”, wybrałem to pierwsze. W trakcie nieobecności Misfortuners na Score, ich kohorta typu thugs (iruviańscy Rachmistrzowie) wpuścili łomot ostateczny na jakiś patrol Gray Cloaks, który próbował rozpoznać nowy teren z nowymi iruviańskimi mieszkańcami w Six Towers. W sumie, między Misfortuners a Gray Cloaks jest wojna, czy coś w tym dziwnego? Teraz jak to piszę to brzmi to lekko na siłę, ale zagroziłem tym, że „jeśli Misfortuners nie zrekompensują za incydent na neutralnym terenie, to Gray Cloaks szybciej wykonają jakiś atak”. Gracze odmówili, bo w sumie chcieli wziąć konsekwencję na klatę.

To powiedziałem im, że zawczasu Gray Cloaks odzyskali swój Vice Den (tę gralnię Cards’N’Darts, ledwo przechrzczoną na restaurację „Pannę Piratkę”). Claim został utracony.

Pozostały Downtime

To kolejny długi Downtime, przepleciony z odgrywaniem postaci. Tym razem najpierw in-character, później już out-of-character, dyskutowano nad właściwie dalszym planem działania. Poruszono sprawy:

  1. Dostarczenie wampira/esencji wampirzej dla Setarry, deadline niedługo minie.
  2. Sprawa przeniesienia kryjówki, bo dalej Forgotten Gods znają jej lokalizację (mają wojnę z nimi)
  3. Deliberowanie na temat „powieści-projektu” Słodkiego odnośnie jego zastosowania; potem, jak udobruchać beletrystyką o Mylerze Klev. Na pograniczu jajuwy.

Gracze zdecydowali się rozwiązać Problem #1 poprzez bardzo trudny Acquire Asset (Tier VI) na zdobycie esencji duchowej z wampira, z wykorzystaniem kontaktu Agenta 8265 u Spirit Wardens. Problem #2 to zdecydowanie się, aby za efektywnie 4 COIN (dwie akcje downtime + [Tier gangu] COIN) zmienić siedzibę na tę ukrytą za szyldem przeniesionego Biura Rachunkowego, w tej części Six Towers nieformalnie nazwaną „Małą Iruvią”. Problem #3 to długi Long-Term Project, na którego gracze bardzo uparli się, aby go domknąć (+1 do relacji z Red Sashes, Mylera Klev do puli kontaktów).

Zaczęliśmy ten Downtime od wypytania się graczki (G2), za zaległy jej downtime.

Akcje DarmoweAkcje za 1 COIN lub 1 REP
Iskra (G2)Indulge Vice (-5 Stress)
Long-Term Project – Maddox Osborn (+1; 5/8)
Słodki (G3)Indulge Vice (-3 -> -5 Stress)
Indulge Vice (-6 -> -4 Stress)
[1 COIN] Long-Term Project – Mylera Klev’s Adventures (+1, 1/12)
[1 COIN] Long-Term Project – Mylera Klev’s Adventures (+1, 2/12)
[1 COIN] Long-Term Project – Mylera Klev’s Adventures (+2, 4/12)
[1 COIN] Long-Term Project – Mylera Klev’s Adventures (+1, 5/12)
[1 COIN] Long-Term Project – Mylera Klev’s Adventures (+1, 6/12)
Księgowy (G4)Indulge Vice (-3 Stress)
Indulge Vice (-4 Stress)
[Calculated] Reduce Heat (-1 HEAT)
[1 COIN] Acquire Asset – Vampire’s Essence (T6 target, T3 -> T6 after 5 COIN]
[1 COIN] Long-Term Project – Mylera Klev’s Adventures (+5, 11/12)
[1 REP] Long-Term Project – Mylera Klev’s Adventures (+1, 12/12)

Po doliczeniu kosztów przenosin kryjówki (4 COIN), łącznie wydano 1 REP oraz 16 COIN na tę fazę! Sporo poleciało ze Stash obu postaci graczy (G3 i G4). Nie mają claima Vice Den, więc nie mają też jak skompensowac sobie tych wydatków.

Free Play [90 minut]

Rozegraliśmy kilka konkretnych scenek. Jedna wyszła wręcz „za konkretnie” dla jednej z postaci, ale nie wyprzedzajmy faktów. W sumie to ten Free Play nie był za długi; jak przeczytaliście w nagłówku, trał on „zaledwie” poniżej 100 minut…

Fikcję kopnąłem tak o 4 dni, czyli 54th Ulsivet. Swoją drogą, wylosowałem wydarzenie „Supernatural Weather”, czyli do jesienno-sztormowej jesieni dodałem przenikliwy nadnaturalny ziąb. A przede wszystkim: gwiazd nie widać nawet na gołym niebie, zaś księżyc jest specyficznie zamglony.

To już powiedziałem graczom w Downtime, ale napiszę teraz: do wiadomości Misfortuners doszło, że dawny właściciel „Cards’N”Darts/Panny Piratki” – severosi Kirabo – został uprowadzony przez dziwną frakcję, prawdopodobnie kult Pani Cierniowej z chmury frakcyjnej Forgotten Gods.

Spotkanie z Lordem Scurlockiem (i Horyzontem Zdarzeń)

Samo przekazanie tej wampirzej esencji w skrzyneczce z emblematem Spirit wardens było tylko kurtuazją. Wprowadziłem parę detali, w tym ledwo zatajany lęk Lorda Scurlocka przed tą „policją duchową” czy hollow o imieniu Bear (w zbroi płytowej), który niegdyś był tym Bear, prawą ręką Margaret Vale (pani kapitan „Fog Hound”). Plus to, że Lord Scurlock urósł w siłę i teraz samostanowi się jako Tier IV!

G2 rzuciła Fortune Roll (Attune) za Iskrę, na to, czy sobie przypomni strzępy informacji o Lordzie Scurlocku oraz demonach, jakie kiedyś pozyskała w archiwach Path of Echoes. Wypadł wynik „4-5”, czyli skojarzyła, że Lord Scurlock „kiedyś musiał być człowiekiem przed Kataklizmem (circa 1000 lat temu”, kiedyś przeistoczył się w przedwieczny byt…

W końcu jednak rozmowa zeszła o Lustro Przeznaczenia. Słodki bardzo chciał je zobaczyć, Księgowy w sumie też. Obaj gracze byli zaciekawieni, co tak naprawdę grozi Iskrze po jej śmierci.

Lord Scurlock był opornym mówcą, dopiero zastosowanie „Ghost Voice” i wydelegowanie Księgowego na ten Action Roll dało wystarczającą potencję, aby w ogóle osiągnąć efekt lepszy niż „Zero”.

[MIEJSCE NA ACTION ROLL] W skrócie, użyto Consort (Risky/Standard), wypadło „4-5”, czyli udało się, ale: konsekwencją był przenikliwy mentalny ziąb dla obu panów (2-harm), który jednak odparli (Słodki – 0 Stress, Księgowy – 1 Stress).
-> wjechał Devil’s Bargain: mentalna więź obu panów z Miss Eldrin Prichard, złączyła ją z Lustrem Przeznaczenia, czyli zegar 0/6 [uśpiony, bo cel żyje] kiedy duch Eldrin po jej śmierci zostanie przejęty przez Lustro!

Obaj panowie zrobili coś jeszcze. Podczas rozglądania się po tym wielkim lustrze (3 x 10 m), chcieli dostroić się do niego. Powiedziałem im, że to cholernie niebezpiecznie, G4 z pomoca G3 dalej drążyli temat. Niech im było.

[MIEJSCE NA ACTION ROLL] W skrócie, użyto Attune (Desperate/Standard), wypadło „6”, czyli udało się,
-> wjechał Devil’s Bargain: ten zegar „Eldrin idzie do Lustra Przeznaczenia” wszedł na 3/6.

W ramach nagrody, czyli wiedza. Lustro Przeznaczenia działa jak czarna dziura, tafla lustra to horyzont zdarzeń. Nic, oprócz Lorda Scurlocka (why?) nie może uciec z wnętrza Lustra Przeznaczenia. To taki „bag of holding na wiedzę, duchy i inne sprawy”.

Zanim ucięliśmy scenę, wróciłem do G2, podsunąłem Iskrze jakąś służącą, która podesłała liścik z pozdrowieniami od demona Setarry.

Rozpracowywanie Gray Cloaks

G2 i G3 wpadli na pomysł, aby postaciami zakręcić się wokół areny nielegalnych walk należącej do Gray Cloaks. Tam zamierzali zarzucić przynętę, czyli zwabić starszą aspirant Nessę oraz jej kohortę renegatów na zasadzkę, do byłej kryjówki-strażnicy Misfortuners. Jak to zamierzali zrobić? Iskra postanowiła pobawić się w Fight Club, uwiarygodnić plotkę poprzez uczestniczenie w bijatykach.

Już wcześniej gracze ustalili, że chcą powtórzyć stary numer „z zasadzką na własnym terenie”. Tak też ta część Free Play była niczym innym jak sprawdzeniem, czy to podejście zostanie wcielone w życie…

Podbicie efektu na „Great” znaczyło tyle, że istotnie przybędzie tam mniejsza kohorta (8 typów, a nie 10-12). O ile ten Action Roll się uda, w wykonaniu Iskry:

Skirmish (Risky/StandardGreat) -> 3D -> [3, 2, 6] -> You do it.
-> Pomoc Słodkiego [+1D] za 1 Stress
-> Push Yourself [+Effect] za 2 Stress

Poszło gładko.

Komisariat Główny Straży Miejskiej

G4 chciał załatwić coś jeszcze. Przygotować płaszczyznę pod wojnę z Gray Cloaks, czyli upewnienie się, że Bluecoats pomogą. Albo chociaż nie będą oni przeszkadzać podczas akcji Misfortuners przeciwko szarym renegatom. W tym celu Księgowy udał się wprost na audiencję u Generalnego Nadinspektora Straży Miejskiej, lorda Gustava Clellanda. Nominalnie powiedziałbym graczowi, że „albo kombinuje jak leci, albo czeka te kilka dni w fikcji”, ale wyciągnięta została karta dostępu „Gray Cloaks”. Plus szlachectwo Amira.

Wykorzystałem tę okazje, aby przedstawić perspektywę samego szefunia policji w Doskvol, który ma już teki na Misfortuners oraz na samego Księgowego. Panowie powymieniali się wzajemnymi hakami, animozjami. Czuć było, że Amir natrafił na twardego zawodnika, który to on (NPC) stawia warunki. Lord Clelland wolał, aby Misfortuners po prostu nie wchodzili więcej Bluecoats w drogę, ewentualnie „zrobili coś z tymi hollows Lorda Scurlocka”.

Księgowy postanowił utargować deal z Generalnym Nadinspektorem: brak interwencji Bluecoats podczas Score”ów przeciwko Gray Cloaks. Gracz eskalował to jednak mocniej. Poprosił o „pogorszenie Pozycji w zamian za Efekt”, czyli w fikcji: wjechanie na nieudolnośc Straży Miejskiej w celu otrzymania akt oraz informacji o tych renegatach. Od tej pory aresztowanie Amira wisiało na włosku!

Consort (Desperate/Great) -> 4D -> [1, 4, 2, 2] -> You do it, but there’s consequences.
-> Devil’s Bargain [+1D]: +3 HEAT

Księgowemu udało się pozyskać i domyślny układ, i dodatkowe informacje celem rozpracowania Nessy & jej wyrzutków. Problem polegał na tym, że Lord Clelland dyskretnie zlecił swoim podkomendnym, aby „zaraz poza Komisariatem” przechwycili Iruviańczyka! Gracz tego nie odpierał, postanowił stawić temu czoła!

G4 podjął taktykę powoływania się na liczne koneksje oraz tytuły szlacheckie Amira. To też był Action Roll. Wstępnie efekt „Limited”, bo i tak funkcjonariusze poturbują (lekko, ale jednak) Księgowego i dalej będzie on na przysłowiowym celowniku. Gracz podbił to jednak do „Standard”…

Command (Desperate/LimitedStandard) -> 3D -> [4, 3, 1] -> You do it, but there’s consequences.
-> Push Yourself [+Effect] za 2 Stress.

Może imć ra’is Amir al-Basir Hammad uniknął drogi do więzienia Ironhook, ale jakiś podkomisarz walnął go od tyłu stalową pałką, za 3-harm, splunął i powiedział, że „przez niego, jego żona jest w śpiączce od zabłąkanej kuli, podczas strzelaniny w Teatrze Veasen”.

To był gorący moment. Gracz tego nie odpierał, bo bał się piątej Traumy, czyli ostateczny koniec grania Księgowym. Ale 3-harm sprawia, że i tak postać jest nie do wyleczenia przed Downtime. Gracz zdecydował się na szybkie zrobienie nowej postaci, aby uczestniczyć w nadchodzącym Score.

Nowa postać zastępcza

G4 zdecydowął się na playbook „Cutter”. Jest to Iruviańczyk o pseudonimie „Nag’ib”, dotychczasowy herszt kohorty Rachmistrzów (jakby „kapitan”). Aby nie bawić się w rozpisywanie czego on tam nie ma, po prostu wrzucam kartę postaci z Roll20.

G4 akurat tak uwikłał swoją postać, że „Marlane” to mordobijczyni współpracująca z Gray Cloaks. No niech będzie…

Score [45 minut]

To była akcja, aby zbić Tier Gray Cloaków o 1 (zabójstwo przywódczyni Nessy Hastings plus kilku Szarych po drodze), jako podbudowa – i ułatwienie – pod późniejsze akcje. Kilka sesji temu zagwarantowana została wypłata od Lorda Strangforda (6 COIN) za każde odebranie Claimu lub zbicie Tiera.

Method: Deception (Bait over former Misfortuners’ HQ)

  • Miejsce: Ruiny strażnicy, dawna kwatera główna Misfortuners.

Objective: Zabić Nessę, drugorzędnie zabić lub pojmać resztę „Szarych Płaszczy”.
Loadout:  G2 wzięła „Heavy”, G3 i G4 – „Normal”.

  • Misfortuners mają specjalny upgrade „Assassin Rigging”, który daje im „+2 free load to weapons and gear”.

Engagement: 4D -> [3, 1, 4, 3] -> Mixed Result („Risky” starting position)

  • +1D za czysty fart [standard]
  • +1D za bold/daring
  • +1D za vulnerability [zarzutka wzięta]
  • +1D za aid/insight od ducha Hine w okolicy + Lorda Scurlock
  • -1D za wpływ rywalki Naq’iba, Marlane.
  • +1D za informacje o Gray Cloaks z City Watch.

Rzut „na wejście” rzucała G2, za moją propozycją. Wyszło średnio, zważywszy na aż cztery kości.

Jak rozpoczęliśmy?

Zorientowałem się, że nie ma co za bardzo kombinować i wymyslac. Po prostu prawie wszystko poszło z planem. „Prawie”, bo Gray Cloaks w liczbie ośmiu przybyli trochę wcześniej niż się spodziewano. Misfortuners dotarli pod Strażnicę w momencie, kiedy Nessa, Marlane i szóstka renegatów już przeszukiwała opuszczoną strażnicę.

Dałem zegar 6-częściowy na status Gray Cloaks jako tej kohorty (dałbym 10-częściowy, gdyby nie efekt Great w tej arenie nielegalnych walk), z wyłączeniem tyych obu NPC-tek.

Jak poszło dalej?

G2 na wejściu postanowiła wprowadzić Flashback o przygotowanej pułapce z Binding Oil, aby uwiązać jak najwięcej Szarych na którychś ze schodów strażnicy. Kosztowało to 1 Stress i wymagało także Action Roll (pozycja Controlled, bo dzieje się na własnym terenie w przeszłości). Powiedziałem graczce, że może użyć aż do trzech miejsc w bandolierze, aby mazią związać do trzech przeciwników.

Tinker (Controlled/Standard) -> 3D -> [6, 6, 5] -> Criical Result

Nie dość, że tymczasowo ograniczono mobilność i siłę bojową Gray Cloaks, to jeszcze tamta trójka cała weszła oblepiona te alchemikalia. Jest bezbronna, wymaga dłuższej pomocy i dawki alcahestu. +1 do zegara na status Gray Cloaks (1/6).

Naq’ib (G4) zarządził walne zakradnięcie się od tyłu, do strażnicy, aby zaskoczyć Nessę oraz jej kumpli. Celem było związanie się z walką. Iskra ze Słodkim po prostu podążali za tym tuzinem Iruviańczyków, we własnych celach. To była akcja grupowa, ale tylko „PC + Kohorta”. Efekt „Great” wyszedł po porównaniu uzbrojenia (Tier 2+1 u Misfortuners vs Tier 2 Gray Cloaks) oraz różnicy w liczbie (12 vs 8). Gracz popchnął jeszcze do „Extreme”, czyli cel to +4 ticki do statusu wrogów i niemal wygranie zasadzki jednym rzutem…

Lead An Action (Prowl; Risky/Extreme):
-> Naq’ib (lider): 4D -> [5, 6, 2, 3] -> You do it.
-> Rachmistrzowie – Thugs: 3D -> [5, 2, 6] -> Yay.
Naq’ib wydał jeszcze 2 Stress na tę czwartą kostkę…

+4 do zegara (5/6) sprawiło, że praktycznie walka była już prawie wygrana. Większość z szóstki zwykłych renegatów poległa, Marlane i Nessa rozdzielone po ciasnych pomieszczeniach.

Słodki pragnąl dostać się prosto do Nessy, ale chciał ominąć problem tłoku we strażnicy, który właśnie się zrobił. Wykorzystał więc zdolności „Ghost Veil”, aby jako chmurka-duch przeniknąć do pomieszczenia z Nessą. Koszt: 2 Stress, to kilka chwil.

G4 jednak nie chciał ot tak zabijać pani aspirant. Słodki zaproponował jej poddanie się. Gdyby nie fakt, że „Szare Płaszcze” przegrywają starcie, nawet wrzuciłbym pozycję Desperate. Ale tak, było „tylko” ryzykownie…

Consort (Risky/Standard) -> 1D -> [1] -> Things do badly.

Prosta sprawa. Nessa odmówiła, energicznie przybiła Akorosiego do ściany, swoim krótkim muszkietem i odpowiedziała tak samo, aby „to on się poddał i stał się zakładnikiem”. W sumie doszłoby do tego ostatniego (lufa muszkietu na klacie), ale gracz odparł to rzutem na Prowess (Resistance Roll), turlając „6, 6, 2”. Zamiast płacić Stressem, wyleczył sobie jeden, bo krytyk!

Słodki westchnął i postanowił ją zdzielić na śmierć. W sumie odparcie tej konsekwencji to odparcie pozycji desperackiej…

Skirmish (Risky/Great) -> 4D -> [1, 4, 2, 6] -> You do it.
-> Push Yourself [+1D] za 1 Stress.

Nessa w sekundę lub dwie straciła żywot. Przejdżmy do poczynań Iskry.

Najpierw drugi Flashback, także za 1 Stress. G2 wprowadziła drut pod napięciem prowadzący do byłej jej warsztatowni. Ta pułapka ma poważnie skrzywdzić Marlane, kiedy tam będzie wycofywać się. Dalej „kontrolowane środowisko”, bo przygotowania w przeszłości.

Tinker (Controlled/Standard) -> [1, 1, 4] -> Withdraw or do it with minor consequences.

Graczka zdecydowała się na słabszy rezultat (limited effect): aby przypadkowe rozlane oleje alchemiczne nie usmażyły pojedynczych niepożądanych celów (inni Gray Cloaks, Rachmistrzowie), natężenie prądu tej pułapki okazało się niskie. Czyli Marlane wydarła z siebie krzyk bólu zmieszanego z irytacją, jakby nacięła się na linę-pastuch pod napięciem…

Iskra podążyła za tym, aby rękojeścią pistoletu ogłuszyć Marlane. Chce ją przechwycić żywcem.

Prowl (Risky/Standard) -> [2, 4, 1] -> You do it, but there’s consequences.
-> Devil’s Bargain [+1D]: od tej pułapki wysiadł prąd w kilku kamienicach (+1 do HEAT).

Komplikacją było to, że w trakcie pokonywania Marlane, Wyspiarka oberwała w plecy jakimś przypadkową rękojeścią iruviańskiego bułatu, prosto poniżej szyi (2-harm). Graczka wydała cały Heavy Armor (5 kratek!), aby zredukować szkodę z 2-harm na 0-harm!

Zostaje los Gray Cloaks. Przedstawiłem G4 sytuację: jakis ostatni renegat próbuje wyrąbać sobie siekierą dechy, którymi zabito okna. Naq’ib postanowił sięgnąć po swoją iruviańską wielką pałkę dwuręczną, aby i tego jeńca obezwładnić i pojmać!

Skirmish (Risky/Great) -> [6, 5, 5, 1] -> You do it.
-> Push Yourself [+1D] za 2 Stress.

Tak też się stało, sam Szary nie miał szans. To domknęło status kohorty Gray Cloaks na 6/6. Koniec Score’a.

Pay-Off

Payoff: 

  • 2 REP [bazowe 2 REP, obie frakcje są na równi w Tier]
  • 6 COIN [wpłata od Lorda Strangforda za proxy wojenkę z Gray Cloaks]
    • +Passive Income: 2 COIN [Biuro Rachunkowe piorące dotację od Konsulatu Iruviańskiego]

HEAT: 2+1 (Contained, At War)
Entanglement (7 HEAT, Wanted Level 2)Flipped or Interrogation.
Relacje z frakcjami:
Bluecoats +1 [z -1 do 0]

Od razu wprowadzę ten Entanglement. Otóż dwie sesje temu przygotowałem sobie listę kontaktów (postaci graczy oraz gangu) potencjalnie do „odstrzelenia” poprzez uwikłanie typu Flipped. Nadarzyła się dobra okazja.

Wprowadziłem, jak to jakiś tycheroski jegomość z duchem Reconciled namówił dziewczynkę Hine oraz jej iruviańską starszą opiekunkę (obie duchy), aby opuściły Coleburn Avenue i udały się wraz z nim. Ergo, Iskra straciła Hine jako kontakt!

Downtime [17 minut]

Zdecydowałem się, że alternatywna postać G4 – Naq’ib – zasługuje na ten jeden Downtime, skoro czynnie brał udział w Score i trochę Stresu złapał. Zaś Księgowy i tak potrzebuje Downtime, aby wrócić do gry (zbić ten 3-harm). Nie widziałem nic przeciwko temu, aby Księgowy też wziął w tym udział, skoro czynnie pracował nad tym konkretnym Score, a po prostu zdarzył mu się niefortunny wypadek przy pracy na rzecz gangu…

G2 zaoferowała, aby Księgowy użył Vitality Potion (cały obrót Healing Clock). Tak też ten 3-harm spadł do 2-harm. Według fikcji, Księgowy wraca do wstępnej sprawności.

Przypomnieliśmy sobie, że te rzadkie składniki do Vitality Potion to raptem Tier II.


Darmowe akcje
Akcje [1 COIN lub 1 REP]
G2 (Iskra)Indulge Vice (-4 Stress)
Acquire Asset – Vitality Potion’s materials (T2 met)
[1 COIN] Crafting – Vitality Potion (T3 met)
G3 (Słodki)Indulge Vice (-6 Stress)
Acquire Asset – Ochroniarz dla Miss Eldrin (T4; T3 -> T4 after 1 COIN)
G4 (Księgowy)Recovery (+2; 2/4)
Recovery (+2; 4/4)
[Calculated] Indulge Vice (-5 Stress)
[1 COIN] Reduce Heat (-5 HEAT)
[1 COIN] Reduce Heat (-2 HEAT)
[1 COIN] Training: Resolve (+1 xp to track)
G4 (Naq’ib)Indulge Vice (-3 Stress)
Training: Insight (+2 xp to track)

Księgowy wraca do Free Playa w następnej sesji już z zaledwie 1-harm.

End-Of-Session

Layla „Iskra” Acheros: 5 xp (2+2+1)
Willem „Słodki” Sevoy: 5 xp (1+2+2)
Amir „Księgowy” al-Basir Hammad: 6 xp (2+2+2)
Hussein Atiya Abdul Hafeez „Naq’ib” Al-Qatrani4 xp (2+2+0)

Gang Misfortuners: 5 xp (1+1+1+2)

The Crew ponownie awansowało, więc ponownie +Stash do każdego członka gangu (także do Naq’iba). Nie jest to w 100% potwierdzone, ale prawdopodobnie gracze zdecydują się na zdolnośc specjalną „Accord” (Turf za każdą relację sojuszniczą +3, maks do trzech).

Wnioski/Feedback/Podsumowanie

Trochę nam brakowało gracza G5 oraz jego postaci „Dziadka”. A czas tyka; kiedy dusza Dziadka zostanie pożarta przez ducha jego syna, Jasona (i stanie się o to wampir)…

Pozytywnie zaskoczyło mnie to, że gracze postanowili potężnie zainwestować w wampirzy destylat dla Setarry. Dzięki temu zaoszczędzili jeden Score, który musieliby przeznaczyć na łapanie wampira żywcem. Tym samym, Misfortuners sprawnie wróciło do swoich interesów.

Na tej sesji zobaczyliśmy, jak wiele robi siła, rozmiar i pozycja The Crew względem pozyskiwania Assetów. Pamiętam, jak kiedyś samo pozyskanie składników na Vitality Potion (Tier II) było nietrywialne, zaś wykonanie tej mikstury było wyzwaniem (Tier III). Ale wtedy gang miał jeszcze Tier 0. Teraz to kwestia machnięcia dwóch akcji downtime i sprawdzenia, czy w ogóle trzeba coś dopłacić…

Zwróccie też uwagę na to, jak sprawnie można wprowadzić nową postać do BitD w środku sesji. Kilka minut przerwy (no, może 10 minut), wypełnia się słowa i kropki. Wystarczyło pokrótce ustalić, kim jest ta postać i skąd się wzięła. Resztę charakterystyki postaci zobaczyliśmy w akcji, podczas Score’a…

Swoją drogą, przez całą kampanię czuję się, jakbym grał na Przykazaniu rodem z Apocalypse World: „Look through crosshairs.” Każdego NPCa muszę traktować z odpowiednim dystansem, mając go na przysłowiowej muszce, bo zawsze może się stać celem ataku Misfortuners. To jest kampania, w której nie animuję świata NPCami, a frakcjami. O zniszczenie całej frakcji trzeba się postarać. Zresztą, większość NPCów powracających, wraca sporadycznie, niesystematycznie, bo zakres miasta jaki bierzemy pod uwagę jest całkiem szeroki…

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Wesprzyj mnie kawą, herbatą czy inną używką, jeśli chcesz czytać kolejne raporty z sesji!

Dodaj komentarz