[BitD] Misfortuners S2E11 – Sesja w śledztwo

Kontynuuję relacje z kampanii „Misfortuners”, która to już trwa 24-tą sesję. Sesje nr 1-19 możecie przeczytać na blogu archiwalnym, pod tagiem Misfortuners.

Daliśmy radę zebrać się w komplecie (piątka). Niestety, nie było nam łatwo, bo trójka graczy nie była w formie jako osoby (przebyta pandemia, złe samopoczucie). Przez to sesja rozlazła się, ale daliśmy radę domknąć cykl gry w cztery godziny…

Nie było tak źle. Jak pomyślałem o tym, jak rozpisać ten raport z sesji, wyszło że działo się całkiem sporo. Trochę ciekawych scen, pierwsza „sesja w śledztwo”. Po prostu na przerwach spędziliśmy 45-50 minut, znacznie dłużej niż zazwyczaj…

Swoją drogą, to kolejna sesja, w środku której gracz zmieniał postać. Tym razem permanentnie. Pechowy Resistance Roll sprawił, że jeden z bohaterów uległ wampiryzacji!

Uczestnicy Sesji

G2Leech zwany Layla „Iskra” Acheros (Dagger Isles)
G3Hound zwany Willem „Słodki” Sevoy (Akoros)
G4Spider zwany Amid „Księgowy” al-Basir Hammad (Iruvia)
G5Lurk zwany Daniel „Dziadek” Keffermüller (Akoros)
G5: Vampire zwany Jason „Synek” Keffermüller (Akoros)

Komplet, czyli G2 to graczka, G3, G4 i G5 to gracze.

Przed tą sesją poinformowałem G5, że za upływ czasu i posiadanie w sobie dzikiego ducha, Dziadek otrzymał kolejny punkt Traumy. Gracz wybrał wtedy traumę „Soft”.

Nowa zdolność specjalna Misfortuners to „Accord„. Czyli +3 do Turf, bo gang ma trzy frakcje sojusznicze (relacja +3).

Downtime dla G5 [7 minut]

G5 miał problem z wybraniem sobie akcji Downtime, mając w głowie to, że „to będzie ostatnia sesja Dziadkiem”. Wybrał dwa Trainings (Insight, Prowess), po 2 xp na track.

Free Play [115 minut]

W środku tego Free Play nastąpiła całkiem spora przerwa (20 minut), więc w praktyce ta faza gry zajęła nam dłużej niż dwie godziny. Samego grania było jednak 80+35 minut…

Przed sesją (oraz już w trakcie), gracze dowiedzieli się o:

  • Rzuciłem d6 na to, czy nadnaturalny chłód i brak gwiazd dalej istnieje (1-3 – tak, 4-6 – nie). Wypadło „5”, czyli pogoda wróciła do jesiennej normy.
  • Po byłym menadżerze „Cards’N’Darts”/”Panny Piratki” – queer severosi Kirabo – nic nie zostało oprócz listu od jakiegoś kultu, zapisanego krwią, iż „Kirabo wypełnił swoją posługę”. Kilka dni wcześniej [poprzednia sesja] został on uprowadzony!

Ciężko było nam zacząć jakąkolwiek scenę. Właściwie to dopiero druga z opisanych przeze mnie scen była konsekwentnie odgrywana in-character. Niemniej przedstawiam wam przebieg „śledztwa”, aż do ustalenia informacji oraz właściwie przedmiotu Score’a.

Państwo Prichard x Sevoyowie

Ta scena mogła być po prostu dwuzdaniowym opisem na sesji. W skrócie: długo wyczekiwany obiad obu rodzin (Prichard i Sevoyowie), aby obie rodziny w końcu się spotkały za namową Miss Eldrin Prichard. Widniał nad tym zegar u Słodkiego, jak długo jego narzeczona (i vice purveyor zarazem) będzie z tym czekać (był 5/8).

Z tą sceną wiązała się też własna stawka, czyli konsekwencje Devil’s Bargain sprzed paru sesji: posiadłość Sevoyów zostanie okradziona z rodowych pamiątek przez The Wraiths!

Long story short, na obiedzie wszystko poszło gładko, ale Słodki chciał przekonać matkę Eldrin (Folami, pół-Severosi), aby odwlec ślub na termin nieokreślony, z racji „interesów w mieście, które trzeba uporządkować”. To był Action Roll! W tej scenie był też Dziadek, w roli kamerdynera.

Sway (Risky/Standard) -> 4D -> [3, 4, 5, 3] -> You do it, but there’s consequences.
-> Dziadek pomagał [+1D] za 2 Stress
-> Push Yourself [+1D] za 2 Stress

Wprowadziłem to, że Folami Prichard zdecyduje się przyjrzeć interesom Willema Sevoya. G3 postanowił za wszelką cenę odeprzeć tę konsekwencję, aby nie wyszło na jaw, że jest przestępcą. Rzucił na Resolve [3D], wypadło „4, 6, 3”, koszt 0 Stress.

Posiadłość Sevoyów

Ta scenka to przykład, jak kolejno następni członkowie Misfortuners (Księgowy, Iskra) kolejno przychodzili do posiadłości rodowej Sevoyów, obecnie posiadanej przez Słodkiego. Zaczęło się jednak od wspomnianej kradzieży, czyli zniszczonego sejfu z wykradzionymi pieniędzmi oraz pamiątką: kłem lewiatana! Trochę było odgrywania, pokazywania stosunków pomiędzy akoroską szlachtą a resztą, plus drużynowy banter.

W pewnym momencie zrobiło się z tego CSI! Wykonano po sobie trzy Fortune Roll, każdy na co innego i w wykonaniu kogoś innego:

  • Study -> 2D -> [6, 2] -> Standard effect
    • Iskra rozpoznała, że zawiasy sejfu musiały być przecięte szczególnym wysokotemperaturowym palnikiem, którego nie da się nabyć legalnie. Praktycznie tylko albo wojsko, Spirit Wardens lub Sparkwrights, albo… kontrabanda!
  • Survey -> 3D -> [1, 2, 6] -> Standard effect
    • Dziadek odnalazł metodę włamania: jedno z rzadziej używanych pomieszczeń służby w najwyższym piętrze (łazienka), a konkretnie starannie przecięte kraty w oknie (później starannie zespawane).
  • Command -> 3D -> [4, 4, 6] -> Standard effect
    • Księgowy przesłuchał wszystkich służących. Odkrył, że niejaki 25-letni Akorosi zwany Alan „pilnował, aby nikt nie przeszkadzał kominiarzom”. Ten służący poszedł sobie potem, aby „zaopiekować się schorowanym ojcem”.

Już wtedy wśród graczy zrodził się pomysł na Score. Chcieli dopaść podkomisarza Percivala Lawless – tego, który na poprzedniej sesji zdzielił Księgowego stalową pałką – aby ten za nich przeprowadził śledztwo w sprawie skradzionego kła lewiatana. Reszta działań we Free Play to ich własna cześć śledztwa!

Wizyta u Mordisa

Jednym z bardziej znanych trefnych sprzedawców sprzętu okultystycznego i magicznego jest tajemniczy Mordis z Nightmarket. Iskra oraz Księgowy udali się właśnie do niego, pod jego kontener kolejowy z towarami. Sam jegomość wygląda jak tona szat i szmat, którymi przykryto człowieka w całości. Celem protagonistów było przede wszystkim wyciągnięcie tego, komu Mordis sprzedał baterie zasilające te specjalne palniki. Sam – swoim metalicznym bezpłciowym głosem – wyjawił, że kiedyś zamawiał pojedyncze palniki, ale już nie od czasu „zniknięcia The Dimmer Sisters”…

Zanim gracze podeszli do próby wymuszenia zeznań, G2 użyła Iskry, aby odkryć prawdziwą naturę Mordisa, poprzez dostrajanie się do rzeczywistości.

Attune (Controlled/Standard) -> 4D -> [1, 6, 2, 1] -> You do it.
-> Devil’s Bargain [+1D]: The Wraiths będą obserwować tę scenkę, dowiedzą się że Misfortuners kręcili wokół Mordisa.

Mordis to tak naprawdę metalowa zbroja („skorupa”) z własną duszą. Czyli Hull. Albo „golem”, używając zgrabnego słowa.

Dalej nastąpiła ciekawa sekwencja: G2 postanowiłą wesprzeć G4 za pomoca „Set Up”, po tym jak G4 usłyszał ode mnie, że próba postraszenia Mordisa ma Effect zaledwie „Limited”. Uznałem, że zdolność „Compel” pozwala podjąć temat poniżej efektu „Zero”, ale sam Mordis jest doświadczony w ukrywaniu swej aury. Dlatego też Iskra spróbowała dostroić się pod wibracje golema, aby pomóc Iruviańczykowi.

Attune (Risky/Standard) -> 3D -> [1, 5, 4, 3] -> You do it, but there’s consequences.
-> Push Yourself [+1D] za 2 Stress

Udało się poprawić pozycję do rzutu Księgowego na „Standard”, ale Iskra poczuła przenikliwy chłód, który zmroził ją całkowicie. To znaczy, doszłoby do tego, ale wykonano Resistance Roll na Resolve [3D]. Wypadło „4, 2, 1, 5”, czyli tylko 1 Stress w zamian za uniknięcie 2-harm!.

Dzięki zdolności „Ghost Voice”, Księgowy był w stanie podjąć temat zastraszania golema z lepszą pozycją startową niż „Zero”!

Command (Risky/Standard) -> 4D -> [5, 1, 2, 1] -> You do it, but there’s consequences.
-> Devil’s Bargain [+1D]: Księgowy dostrzeże, że Mordis posiada ten sam dywan, który kiedyś sam wręczył pierwszej sekretarz Elsterze Avrathi, wyceniony na 2 COIN. Devil’s Bargain polegał na istnieniu samego dywanu, ale gracz poszedł dalej i wydał 2 COIN na ten dywan!

Mordis wyjawił, że to The Wraiths regularnie kupują od niego zasilanie do palnika-artefaktu. W zamian jednak wyciągnął niebieską różdżkę, kazał Księgowemu w nią spojrzeć i rozlegl się blask! Księgowy z Iskrą pamiętają o tych wszystkich informacjach, ale zapomnieli skąd i od kogo je wzięli! G4 nie odpierał tej konsekwencji!

Dorwanie Alana

Wiadomo było, że służący Alan żyje gdzieś na wschodnim brzegu dzielnicy Doków. Dziadek przekradł się do niego i był świadkiem, jak to Alan u jakiejś przydrożnej aptekarki wymienił puste buteleczki na pękątą sakiewkę z monetami. G5 postanowił dalej tropić typa, aby do niego doskoczyć i zdzielić po łbie. Unieszkodliwić i porwać!

Prowl (Risky/Standard) -> 4D -> [4, 5, 4, 1] -> You do it, but there’s consequences.
-> Push Yourself [+1D] za 2 Stress

Odpowiedziałem graczowi, że Alan został sprawnie unieszkodliwiony oraz przejęty. Natomiast zza rogu wyjrzała dwójka Dockerów, z nożami do filetowania naprawdę dużych ryb. Chcieli oni wykorzystać okazję do porachowania kogoś z Misfortuners: za zabicie wielu ich ziomków z The Fog Hounds. Gracz po chwili namysłu zdecydował, że nie chce ryzykować walki z nimi. Postanowił odeprzeć tę konsekwencję, na Insight!

Resistance Roll (Insight)
: 2D -> [2, 2] – 4 Stress!

Dziadek dobił do maksimum Stress. To sprawiło, że otrzymał ostatnią, piątą Traumę! A to sprawiło, że Daniel nie mógł już dłużej wytrzymywać ducha jego syna (Jason). Kilka ostatnich słów, Dziadek zszalał, aż w końcu jego duch został jego pożarty. W starym ciele, nowy duch – Jason – czyli wampir!

Gracz przysiadł do rozpisywania tej karty postaci Wampra.

Where’s Waldo (Percival Lawless)?

Przez cały dzień 58th Ulsivet, Słodki czekał w powozie w pobliżu głownego komisariatu City Watch w Brightstone, aż ten podkomisarz Percival Lawless zacznie wracać z pracy. W końcu, nadeszła okazja aby prześledzić powóz z eskortą, prowadzący aż do Charterhall. G3 pierwotnie chciał po prostu dyskretnie podażać swoim powozem (Finesse), ale jak usłyszał efekt „Limted” to zmienił zdanie. Postanowił skakać z gondoli na gondolę, od zaułka do zaułka, mocniej ryzykując, ale robiąc to na Hunt oraz z efektem „Standard”. Jego zdolność „Scout” weszła, czyli efekt tego zdobywania informacji wskoczył na „Great”.

Hunt (Desperate/Great) -> 4D -> [1, 2, 6, 2] -> You do it.
-> Push Yourself [+1D] za 2 Stress.

Percival Lawless, wraz z dwójką dzieci (Tamara i Jonas) mieszka w jednej z kamienic Charterhall. Słodki dał radę także wypatrzeć, że regularnie dzieci wyjeżdzają gdzieś na korepetycje.

Stary, nowy plan

W tym miejscu, gracze zarządzili zebranie gangu. Przybył na nie Jason w ciele Dziadka, a nie Dziadek, wraz z pochwyconym służącym Alanem. W zaistniałych okolicznościach uznałem, że Alan wyśpiewa wszystko, byleby przeżyć. Potwierdziło się to, że The Wraiths są odpowiedzialni za cały skok w okradzenie Sevoyów z rodowej pamiątki.

Swoją drogą, G4 chciał upewnić się, że Alan dalej będzie lojalny „dla Misfortuners i swojego pana, Willema Sevoya”. Zarządziłem, że sprawdzimy to za pomoca Fortune Roll:

Command (Fortune Roll): 4D -> [3, 5, 1, 6] -> Standard effect.
G4 specjalnie dopłacił 2 Stress w tym celu! Rezultat oznacza, że na Alana musiałaby wpłynąć jakaś sila lub frakcja co najmniej tak mocna, jak Misfortuners, aby zaistniałą szansa na podważenie jego dalszej lojalności…

Gracze zdecydowali, że celem ich Score’a będzie porwanie dzieci podkomisarza Percivala (Tamarę i Jonasa) w trakcie, kiedy te będą na korepetycjach. To miało na celu przekonanie podkomisarza do współpracy (śledztwo wobec The Wraiths, gdzie mają ten Kieł lub co z nim zrobili). Starałem się upewnić, że Zasłona „przemoc wobec dzieci” faktycznie będzie respektowana. A to oznaczało, że Score powinien być jak najmniej przemocowy czy brutalny jak tylko się da. Dźwignią – która miała zapewnić skuteczność operacji – było odprawienie rytuału naznaczające te dzieci.

Ten rytuał, czyli pierwszy dostępny rytuał dla Księgowego, według zdolności „Ritual”. Gracz nazwał go „Life Bond”. Oto, jak on działa:

  • “What does the ritual do and how is it weird?” Spętanie osoby w rytuale sprawia, że próba jego zerwania zada 3-harm osobie spętanej.
  • “What must I do to perform the ritual, and what is its price?” Osoba nie będąca celem musi zadać sobie 2-harm w ofierze. Potrzebna jedna akcja Downtime plus 2 Stress.
  • “What new belief or fear does knowledge of this ritual and its attendant occult forces instill in you?” Pamiętam odpowiedź, wedle której Amir teraz będzie bał się zastosowania czegoś podobnego na nim samym (jakieś porwanie, niebezpieczne spotkanie, etc.).

Score [45 minut]

Method: Stealth (Infiltracja celem wrogiego przejęcia dwójki dzieci, Tamary i Jonasa Lawless)

  • Miejsce: Kamienica korepetytorki (Charterhall).

Objective: Uprowadzić Tamarę i Jonasa Lawless na kilka godzin, celem naznaczenia ich rytuałem.
Loadout:  Wszyscy wzięli „Light”

  • Misfortuners mają specjalny upgrade „Assassin Rigging”, który daje im „+2 free load to weapons and gear”.

Engagement: 2D -> [2, 6] -> Good Result („Controlled” starting position)

  • +1D za czysty fart [standard]
  • +1D daring
  • +1D vulnerability [dzieci poza główną ochroną domu i straży miejskiej]
  • +1D wskazówki od mundurowych Erniego i Jeremy’ego
  • -1D Riven, chemik ze Sparkwright i rywal Amira [to jego żona jest korepetytorką!]
  • -1D połączenie Ratingu Wealth 4 (dzielnica Charterhall) oraz mimo wszystko atakowania mieszkania kogoś ze Sparkwright (Tier IV) celem przejęcia dzieci kogoś z Bluecoats (Tier III). Gang graczy ma Tier II.

G5 rzucał ten rzut na wejście.

Jak rozpoczęliśmy?

Trójka (dwójka policjantów + woźnica z Cabbies) pilnowała głównego wejścia do kamienicy, ale w środku nie było żadnej sraży. Iruviańska małżonka Rivena prowadziła korepetycje z chemii organicznej (w tym botanika). Postacie graczy zaczynają z poziomu ulicy.

Wprowadziłem zegar „kiedy Riven wróci do domu” na 6-części.

Jak poszło dalej?

G4 postanowił załatwić mundury policyjne dla całej czwórki postaci. Domyślnie mundur Bluecoata to asset poziomu Tier III (jak Tier tej organizacji), ale cztery mundury to już Tier IV. Zapłacono 1 COIN za flashback (downtime action), po rzucie na Acquire Asset dopłacono kolejny COIN. Wszyscy ubrani po błękitnemu.

Gracze zarządzili akcję grupową, aby niepostrzeżenie dostać się na tyły tej kamienicy, z dala od czyjegokolwiek wzroku.

Lead An Action (Prowl; Controlled/Standard):
-> Księgowy (lider): 3D -> [4, 1, 3] -> Yay.
-> Iskra: 2D -> [3, 6] -> You do it.
-> Słodki: 1D -> [1] -> Nay.
-> Synek: 2D -> [2, 6] -> You do it.
Poszliśmy z koksem, po prostu Księgowy zapłacił o ten jeden Stress więcej.

Iskra postanowiła rozwiązać problem krat w oknach, podpiętych do prądu. Dzięki „Saboteur” użyła zdolności Wreck tak, jakby to miał byc subtelny Tinker (albo Finesse). Domyślnie tier specjalisty Rivena sprawiłby, że efekt byłby „Limited”, ale „fine wrecking tools” jako sprzęt Iskry zniwelował ten czynnik.

Wreck (Risky/Standard): 4D -> [4, 5, 2, 3] -> You do it, but there’s consequences..
-> Push Yourself [+1D] za 2 Stress

Udało się odpiąć kratownicę od prądu (a potem ją przepalić i zdjąć jako przeszkodę). Wprowadziłem jednak zegar 2/4 „Alarm”, bo sygnał o brakującym obwodzie elektrycznym niebawem aktywuje alarm! G2 postanowiła później coś z tym zrobić.

Zawczasu odliczyłem +1 do zegara Rivena (1/6), bo uznałem, że mija wystarczająco dużo czasu. Zwłaszcza, że postacie rozdzielały się w środku kamienicy.

Według wydarzeń przy wirtualnym stole gry, znów G2 podjęła działanie. Dotarła do piwnicy, gdzie te obwody alarmowe zbiegają się, aby w porę zapobiec aktywacji alarmu.

Tinker (Risky/Standard) -> 3D -> [4, 4, 6] -> You do it.

Jeden problem mniej z głowy…

Synek oraz Słodki postanowili razem wbić do salonu – tam, gdzie jest piątka dzieci z korepetytorką – aby je na szybko uśpić dmuchawkami (ze środkami nasennymi) od Iskry. Powiedziałem graczom, że według fikcji jest to desperackie as fuck, aby w jedną czy dwie chwile ustrzelić wszystkich i zapobiec jakimkolwiek komplikacją. Dalej gracze w to weszli. Plus Tier 0 [2 łajdaków] vs Tier 1 [6 osób] w skali, czyli efekt Limited. Ostatecznie G5 zdecydował, że wyda ten 1 Stress za wampirzą supersprawność fizyczną, aby nawet „doskakiwać do dzieci i te strzykawki wbijać własnoręcznie”. Dzięki temu efekt wrócił do „Standard”.

Lead An Action (Hunt; Desperate/Standard):
-> Synek (lider): 4D [+2 Stress] -> [5, 3, 2, 3] -> Yay.
-> Słodki: 4D [+2 Stress] -> [3, 3, 2, 6] -> You do it.

Cudem, ale jednak poszło to gładko. Cała szóstka szkółki uśpiona, czas uprowadzać Tamarę i Jonasa.

W międzyczasie, Iskra oraz Księgowy postanowili dorwać się do zapasów alchemicznych Rivena. To był też Action Roll (konkretnie akcja grupowa), bo czasów na szukanie odpowiednich pomieszczeń nie ma tak dużo…

Lead An Action (Survey, Risky/Standard):
-> Księgowy (lider): 1D -> [1] -> Nay.
-> Iskra: 2D -> [6, 2] -> You do it.
-> Iskra przyjęła Devil’s Bargain za +1D -> zegar 3/6 (+2) o przybyciu Rivena.
Kolejny 1 Stress zjedzony przez postać G4…

Alchemicznych odczynników było tyle (w magazynku pod mylnym napisem „Septic Tank”), że każdy mógł wziąć maksimum 6 Load (Heavy) dobroci. Każdy Load warty 1 COIN lub jedno użycie surowców na sprzęt alchemiczny do maksimum Tier 3. Łącznie grupa załadowała tego 12 Load.

Zarządziłem tutaj +1 do zegara na przybycie Rivena (4/6), ale powinienem był zagrozić od razu jego zakończeniem (6/6) i ewentualnie kazać któremuś z graczy to resistować częściowo (na 5/6, dwójka graczy do 4/6). Zwłaszcza, że potem zgodziłem się na flashback za 1 Stress, aby w pogotowiu był mały powóz i dzięki niemu Misfortuners spokojnie odjechali. Albo grube +3 do zegara, albo jakiś rzut na ucieczkę z miejsca zdarzenia… Swoją drogą, ten flashback wziąl na siebie G3 po tym, jak G4 [pomysłodawca] skapnął sie, że zabraknie mu 2 Stress na sam rytuał!

Na koniec, doszło do tego rytuału, ale jakoś specjalnie nawet nie odgrywaliśmy go…

Pay-Off

Payoff: 

  • 2 REP (0 REP, ale „No Traces” podbija do 2 REP [3/2 = 1,5 -> 2])
  • 6 COIN 
    • +Passive Income: 2 COIN [Biuro Rachunkowe piorące dotację od Konsulatu Iruviańskiego]
    • +Odczynniki alchemiczne warte 6 COIN/6 użyć, do alchemikaliów na maks Tier 3.

HEAT: 0+1+1 (Smooth, High-profile target, At War)
Entanglement (2 HEAT, Wanted Level 2): Rivals or Unquiet Dead
– Wybrałem Unquiet Dead
Relacje z frakcjami:
(brak zmian)

Downtime [35 minut]

Sam Entanglement to pojawienie się dzikiego ducha po Nessie Hastings (liderki Gray Cloaks), który odtąd straszyć zaczął „Małą Iruvię” w Six Towers. Na krótko, bo szybko odegraliśmy, jak Synek poluje na tę Nessę, wydaje tę akcję downtime, aby posilić się duchem (i zbić te 3 Stress). Spoko, dalej mam cały arsenał duchów po ludziach zabitych przez Misfortuners, których Spirit Wardens jeszcze nie znaleźli…

Tuż po „Uwikłaniu”, gracze zadeklarowali, że wydają REP na podniesienie pozycji z Weak na Strong. Ten REP wydany potem w akcji Downtime u G4 wynika z „No Traces” – otrzymania jednego REP po wyzerowaniu paska HEAT.

Pojawiło się kilka nowych projektów, więc przytaczam kontekst oraz szczegóły:

  • Iskra zaczęła pracować nad zatrudnieniem drugiego lekarza do własnej przychodni. Chce mieć felczera na stałe, który by ją leczył. Idzie pod rating 4D, dlatego zegar aż 8-częściowy.
  • Iskra też zaczęła pracować nad opracowaniem nowej substancji, Sight Poition. Dała radę od razu w tym Downtime, bo druga akcja pozwoliła wydać tylko 1 COIN dla podbicia postępu na krytyczny (+3 -> +5).
  • Słodki pomógł podkomisarzowi Lawlessowi z jego śledztwem. Wykonałem jego rzut (3D) na zegar 6-częściowy na odszukanie miejsca pobytu Kła Lewiatana. Ustawiony wstępnie na 3/6.
  • Księgowy zaczął opracowywać nowy rytuał, „Wzięcie Demona w Służbę”. Niżej podaję kryteria.
    • “What does the ritual do and how is it weird?” Podporządkowanie sobie demona pod służbę (nie jest to obustronny kontrakt!)
    • “What must I do to perform the ritual, and what is its price?” Opracowanie rytuału to projekt 12-częściowy. Potrzebny Action Roll na Attune, na samo zwieńczenie rytuału, plus jedna akcja downtime i 3 Stress. Tzw. „ofiara” ma dwie wersje:
      • Przy Studni Wrotach w Six Towers: Księgowy oraz demon muszą przy nich być.
      • Alternatywa: wydanie gwiezdnego metalu w ilości odpowiadającej 1 Load.
    • “What new belief or fear does knowledge of this ritual and its attendant occult forces instill in you?” Amir boi się, że demon Harvale Brogan (lider The Circle of Flame) pozna tajniki rytuału i sam zacznie się w ten sposób bawić.

Darmowe akcje
Akcje [1 COIN lub 1 REP]
G2 (Iskra)Indulge Vice (-4 Stress)
Long-Term Project – 2nd Doctor (+2; 2/8)
[1 COIN] Crafting „Vitality Potion” T3 (T5 osiągnięty)
[1 COIN] Long-Term Project – Sight Potion (+3; 3/8)
[1 COIN Long-Term Project – Sight Potion (+3; +2; 8/8)
G3 (Słodki)Indulge Vice (-3 -> -5 Stress)
Long-Term Project – Śledztwo Lawlessa (+1; 4/6)
[1 COIN] Long-Term Project – Śledztwo Lawlessa (+1; 5/6)
[1 COIN] Long-Term Project – Śledztwo Lawlessa (+1; 6/6)
[1 COIN] Training: Prowess (+2 xp to track)
[1 COIN] Training: Playbook (+1 xp to track)
G4 (Księgowy)Indulge Vice (-2 Stress)
Indulge Vice (-6 Stress)
[Calculated] Reduce Heat (-2 HEAT)
[1 REP] Long-Term Project – „Wzięcie Demona pod Służbę” (+2; 2/12)
G5 (Synek)Hunt the Vice (-2 Stress)
Training: Insight (+2 xp to track)
[1 COIN] Training: Prowess (+2 xp to track)
[1 COIN] Training: Resolve (+1 xp to track)
[1 COIN] Training: Playbook (+1 xp to track)

Zdecydowałem się, że tak dobry wynik na Crafting może zostać wydany na „zużyj dwa Load alchemicznych surowców, aby mieć dwa Vitality Potion”. G2 zgodziła się. Jeden z nich został zużyty przez G4, aby Księgowy wyleczył się z rytualnego 2-harm (jest na 1-harm).

Widać, że G5 praktycznie rozpatruje tylko ostre trenowanie posaci. Zastanawiam się, czy jako gracz widzi perspektywę na zajęciem się czymś ciekawym (albo chociaż dla gangu)…

End-Of-Session

Layla „Iskra” Acheros: 5 xp (2+2+1)
Willem „Słodki” Sevoy: 5 xp (2+2+1)
Amir „Księgowy” al-Basir Hammad: 6 xp (2+2+2)
Jason „Synek” Keffermüller: 5 xp (2+2+1)

Gang Misfortuners: 5 xp (1+1+1+2)

Zastanawiałem się nad kryterium xp za reputację: w fikcji prawie nikt nie wie o tym, co się stało, oprócz przebłysków pamięci żony Rivena o „dziwnych mundurowych w salonie” oraz samym podkomisarzu Percivalu Lawless. Mimo wszystko, zgodziłem się na ten 1 xp za pokreślenie cichego profesjonalizmu Misfortuners…

Wnioski/Feedback/Podsumowanie

Sesja pod względem technicznym była dobra, ale po prostu wydajność graczy była na „około 70%”, jak sami przyznali. Też miałem poczucie ulgi, kiedy zaczęliśmy zliczać punkty doświadczenia. Mam poczucie, że zaaplikowałem tak mocny Force, że praktycznie sesja była czymś w rodzaju „to teraz weźcie zarzutkę od prowadzącego”. Cóż, G3 ponownie poszedł za potrzebami rodzinnymi…

G2 zwróciła uwagę G5, że nie ma co tak oznajmiać Doskvol, że postać stała się wampirem. Wampiry są wrogiem publicznym numer jeden w świecie BitD. Wynikło to z tego, że G5 chciał wprowadzić flashback o banterze z Ernim i Jeremym. Nie zgodziłem się wtedy na to, bo to „zagięloby czasoprzestrzeń” (istniałoby ryzyko, że nie daliby tej +1D na Engagement Roll).

Porozmawialiśmy o przyszłych losach kampanii. Osobiście chciałbym domknąć ten Sezon Drugi. Gracze wyrazili całkiem szerokie plany (wybicie Gray Cloaks, sprawa demona Setarry, plus parę drobnic), co brzmi jak „może zamkniemy to w mniej niż 9 sesji”. G4 słusznie zwrócił uwagę na to, aby niektóre kąski (Lord Scurlock, Forgotten Gods) sięgnąć w hipotetycznym Sezonie Trzecim. Wtedy będzie można pokazać przeobrażenie Misfortuners, z asasynów na coś okultystycznego (The Cult?). BTW, jeśli kiedykolwiek dojdzie do Sezonu Trzeciego, na 100% poprzedzone zostanie kampanią w innego erpega. To była nasza 24. sesja w kampanii, a po 30-stej pewnie będę mieć dosyć już prowadzenia BitD…

Ten tekst powstał dzięki wsparciu: Jędrzej Śmietański. Dziękuję!

Dodaj komentarz